امروز قیمت دلار با کاهش قیمت همراه بود. این اسکناس به کانال پایین‌تر برگشت. معامله‌گران می‌گویند این اسکناس در روند افزایشی در حال استراحت است. آیا هفته آینده بازار ارز همچنان نزولی است؟

پیش‌بینی قیمت دلار فردا پنج‌شنبه۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲

به گزارش قدس آنلاین، قیمت دلار امروز در بازار آزاد به کانال ٥٢ هزارتومان بازگشت و نوسان کاهشی داشت. تاثیر سقوط شاخص بورس و ریزش قیمت خودرو در دو روز گذشته، امروز در بازار ارز و طلا نمایان شده است.

معامله‌گران، این بازارها را همگن می‌دانند و معتقدند روند لاکپشتی دلار در مسیر صعودی هفته آینده دلار را به کانال ٥٣ هزار تومانی برمی‌گرداند.

تصمیمات سیاسی به دلار خط می‌دهد

در همین راستا هومن مقراضی تحلیلگر اقتصادی با اشاره به تاثیر موضوع تورم بر قیمت دلار به تجارت نیوز گفت: پیش‌بینی روند دلار با توجه به تورم صعودی است؛ البته این اظهار نظر با توجه به مولفه‌های اقتصادی است. موضوعات اقتصادی متاثر از تصمیمات سیاسی تغییر می‌کنند.

وی با اشاره به مسائل سیاسی به عنوان یکی از محرک‌های موثر بر قیمت دلار خاطرنشان کرد: تفاهم با اروپا و آمریکا و احیای برجام، ثبات در شرایط فعلی بدون توافق و روابط نامساعد سیاسی ایران با سایر کشورهای منطقه و غربی هر یک می‌تواند روند قیمت دلار را به کانال‌های بالاتر یا پایین‌تر بکشاند.

این کارشناس اقتصادی درباره روند فعلی قیمت دلار و رفت و برگشت قیمت دلار در کانال ٥٢ و ٥٣ هزار تومان گفت: بسیاری از مردم احساس می‌کنند وضعیت فعلی خیلی عمیق نیست و پایه‌های سستی دارد. ممکن است با کوچکترین خبر منفی این ثبات نسبی از بین برود و به سرعت موج صعودی شکل بگیرد.

وی تاکید کرد: مسئول ایجاد هر روندی در بازار ارز و قیمت دلار سیاست‌گذار است که فعلا راهگشای ایجاد شرایط باثبات و آرامی در بازار به موضوعات سیاسی و حسن روابط با سایر کشورها گره خورده است.

استراحت دلار در کدام روند؟

امروز دلار در بازار کم بود، اما این کاهش عرضه باعث نشد قیمت دلار با جریان افزایشی همراه شود. به عقیده معامله‌گران موضوع پیش فروش خودرو فعلا جلوی رشد دلار را گرفته و بازیگران ارزی چشم‌انتظار پایان ثبت نام خودرو هستند. هر چند برخی از کاهشی‌های بازار نیز می‌گویند بعید است شاهد صعودهای شارپی در روزهای آینده باشیم. چرا که ورود پول به بازار سخت است و شرایط اجتماعی نیز کشش پرش‌های بلند در مقطع زمانی کوتاه را ندارد.

در روزهای گذشته نیز فعالان بازار روند صعودی با آهنگ آرام را برای دلار متصور بودند. آن‌ها می‌گفتند کاهش قیمت اسکناس آمریکایی استراحت در روند صعودی است.

امروز قیمت دلار در بازارهای همسایه نیز بر مدار دلار تهران چرخید و کاهش داشت. دلار سلیمانیه با قیمت ٥٢ هزار و ٥٠ تومان معامله شد. دلار هرات ٥٢ هزار و ٦٢٠ تومان شد و درهم امارات نیز با کاهش ١٠٠ تومانی با قیمت ١٤ هزار و ٦٥٠ تومان معامله شد./ تجارت نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.