۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۹
کد خبر: 871796

مدیر املاک و موقوفات حرم بانوی کرامت از ثبت ۱۰ مورد وقف برای این آستان مقدس در سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: موقوفات جدید آستان شامل املاک مزروعی، مسکونی، اداری و تجاری می‌شود.

۱۰ مورد وقف برای حرم حضرت معصومه(س) ثبت شد

به گزارش قدس انلاین، حسین سامیان مدیر املاک و موقوفات حرم مطهر بانوی کرامت امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، از ثبت ۱۰ مورد وقف جدید برای آستان مقدس فاطمی در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

وی با بیان اینکه این موقوفات در قالب، هبه، صلح و وقف به صورت ۶ دانگ انجام شده است، گفت: موقوفات جدید آستان مقدس فاطمی در شهر مقدس قم و شهرهای مختلف از جمله تهران، قروه و شازند بوده است.

مدیر املاک و موقوفات آستان مقدس فاطمی افزود: موقوفات جدید آستان مقدس فاطمی شامل املاک مزروعی، مسکونی، اداری و تجاری می شود که با توجه به عام بودن نیت واقفان، منافع هر کدام از این موقوفات در جهت خدمت رسانی هرچه بهتر به زائران آستان مقدس بانوی کرامت اختصاص خواهد یافت.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ نیز آستان مقدس فاطمی موقوفاتی را در استان‌های قم و گیلان داشته است، خاطرنشان کرد: موقوفات آستان مقدس فاطمی در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ افزایش داشته است و برخی از موقوفات هم در مراحل اولیه قرار دارد که به خاطر طی نشدن روند قانونی آن، در سال ۱۴۰۲ اطلاع رسانی خواهند شد.

سامیان از راه‌اندازی بخش وقف در پرتابل جامع آستان مقدس حضرت معصومه(س) به نشانی vaghf.amfm.ir خبرداد و گفت: زائران و واقفین علاوه بر مراجعه به آستان مقدس، می‌توانند برای انجام امور وقف از پرتال آستان نیز استفاده کنند.

وی افزایش موقوفات را نشان دهنده ارادت روز افزون مردم به خاندان اهل بیت(ع) دانست و افزود: به منظور تسهیل دسترسی زائران به اداره موقوفات و ارائه مشاوره وقف به زائران از اواخر سال ۱۴۰۱ دفتر نشر، تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف در مقبره ۳۷ صحن امام رضا(ع) حرم مطهر حضرت معصومه(س) راه‌اندازی شد و هر هفته در روزهای دوشنبه تا جمعه از ساعت ۱۵ تا ۲۳ به زائران و مجاوران مشاوره می‌دهد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.