۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۷
کد خبر: 871811

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: کلاس درس و فضای مدرسه مهمترین عرصه جهاد تبیین است و معلمان نیز افسران این جبهه هستند. 

معلمان افسران جبهه جهاد تبیین هستند 

به گزارش قدس خراسان، همزمان با هفته بزرگداشت مقام معلم آئین نکوداشت استاد فرزانه مرحوم غلامحسین حیدری صبح امروز ٢١اردیبهشت ١۴٠٢ با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس غیردولتی کشور در مشهد برگزار شد.  
 
در این مراسم در ارتباط زنده اینترنتی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره اهمیت جهاد تبیین در مدارس گفت‌: جنگ در دوران دفاع مقدس در جبهه ها بود اما امروز و در دوران کنونی فضاها و محیط های آموزشی جبهه جنگ است و وظیفه ما مجاهدت در این جبهه است و کلاس درس و فضای مدرسه مهمترین عرصه جهاد تبیین است و معلمان نیز افسران این جبهه هستند. 
 
غلامعلی حداد عادل ادامه داد: امروز دشمن برای مقابله با انقلاب اسلامی و سلطه بر کشور نسل جوان را نشانه گرفته و از طریق ابزارهایی مانند ماهواره و فضای مجازی برای نفوذ تلاش می کند و طبق تاکید رهبر انقلاب، جهاد تبیین باید در دستور کار همه ما قرار گیرد. 

وی افزود: امروز دشمن به دنبال سوء استفاده از فاصله نسل انقلاب و نسل جوان است که باید با هوشیاری این مرحله را نیز پشت سر بگذاریم و با یاد کردن از پیشکسوتان در جوانان شوق ادامه راه پیشینیان ایجاد شود. 
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به نقش خطه خراسان در فرهنگ ایران اشاره کرد و یاد آور شد: خطه خراسان با مزیت های فراوان و امتیازات معنوی بسیاری که دارد در طول تاریخ در فرهنگ اسلامی اثرگذاری داشته و امروز نیز یک منطقه دانش خیز و دانش پرور است. 
 
وی با یادآوری همکاری خود با مرحوم حیدری در دهه ۶۰ عنوان کرد: آن مرحوم تحصیل کرده رشته زبان انگلیسی بودند و سالها معلمی و مدیریت را با هم در کارنامه خود داشتند و مردی مومن، انقلابی، سلیم النفس، دارای پشتکار و مهربان بودند و این صفات ویژگی های شخصیتی این معلم فرزانه است. 
 
حدادعادل در پایان تصریح کرد: مرحوم غلامحسین حیدری بسیار معتقد به انقلاب بود و با همه وجود خود از طریق تعلیم و تربیت در راه انقلاب حرکت می کرد و در سالهای بعداز بازنشستگی نیز تلاشهای خود را در این مسیر تداوم داد. 
 
تاکید رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب تربیت نیرو است 

در ادامه این مراسم معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس غیردولتی کشور عنوان کرد: صلاحیت و مرجعیت علمی نخستین و مهمترین شاخصه معلم برجسته است که با جهل و بی دانشی مبارزه می کند. 
 
احمد محمودزاده به خصوصیات الهام بخشی برخی معلمان در کشور اشاره کرد و گفت: تسلط علمی معلم و موضوع درسی و برخورداری از اطلاعات باعث مقبولیت و اثرگذاری است که در روند تعلیم و تربیت بسیار مهم و تعیین کننده است. 
 
معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس غیردولتی کشور افزود: آینده کشور در داخل کلاس درس و توسط معلم در حال طراحی و شکل دهی است و رهبر انقلاب نگاهی جدی به منزلت و معیشت معلم دارد که در بیانیه گام دوم انقلاب تربیت نیرو بزرگترین سرمایه کشور عنوان شده است. 
 
وی با اشاره به حضور معلمان در مناطق مرزی برای تعلیم و تربیت دانش آموزان تصریح کرد: در برخی مناطق تنها نماینده حاکمیت معلمان هستند و جایگاه معلم در نظام تعلیم و تربیت علت تکریم این قشر است و ارج گذاشتن به معلم از اصول اخلاقی و دینی محسوب می شود. 
 
محمودزاده درباره شخصیت مرحوم حیدری عنوان کرد: استاد غلامحسین حیدری با ارایه شیوه های متنوع تربیتی و فرهنگی در کنار مسئولیت های مختلف به عرصه تعلیم و تربیت خدمت کرد که در جمع ستارگان و معلمان ماندگار جای دارد. 

وی در ادامه مراسم در جمع خبرنگاران گفت: ١۴درصد از دانش آموزان کشور در مدارس غیر دولتی در حال تحصیل هستند و سهم استان خراسان رضوی، سهم بالایی است و ١٨درصد از دانش آموزان استان در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند. 

رییس سازمان مدارس غیردولتی کشور بر بهبود معیشت معلمان و همسانی حقوق معلمان مدارس غیردولتی و دولتی اشاره و تصریح کرد:از موسسان مدارس غیر دولتی  می‌خواهیم به ازای شهریه که از هر دانش‌آموز برای معلمان می‌گیرند، انصاف داشته باشند و همین میزان را به معلمان در مدارس غیردولتی پرداخت کنند. 

خودسازی معلمان اولویت انسان سازی است 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: این آیین، پاسداشت کسانی است که در راه تعلیم و تربیت خون دل ها خورده اند. معلمان، اول باید خود ساخته باشند تا انسان‌سازی کنند.  

امیر شوشتری عنوان کرد: امروز سرمایه‌گذاری در مدرسه نمی‌شود و نخواهد شد، زیرا دولت‌ها مسائل جاری را دارند و برایشان این سرمایه‌گذاری مقدور نیست.  
 
وی افزود: شاهدیم در تمام دوران های گذشته بعد از انقلاب اسلامی همیشه التهاب‌ها در کشور وجود داشته است اما آموزش و پرورش در تمامی این دوران‌ها تدبیر و مدیریت تمام ابعاد مدیریتی و تربیتی را در نظر گرفته و با همه کمبودها راه خود را با قوت ادامه داده است. 

در پایان این مراسم از خانواده استاد فرزانه مرحوم غلامحسین حیدری تجلیل و از کتاب های یک حرف از هزاران، فرهنگی پیشاهنگ و یادگار ماندگار که درباره مروری بر زندگینامه و مجاهدت های فرهنگی این معلم فرزانه است  رونمایی شد. 
 
گفتنی است مرحوم غلامحسین حیدری پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سمت‌های رئیس آموزش و پرورش اسفراین، بجنورد، مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان و خراسان، معاون تأمین و تربیت نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش و معاون توسعه مشارکت‌های مردمی ، قائم مقام وزیر، مدیر امور فرهنگی و روابط بین‌الملل آستان قدس انجام وظیفه کرد و در سال ۱۳۹۲ نیز به عنوان معلم ماندگار در سطح کشور انتخاب شد. وی در ۲۰ اردیبهشت سال۱۳۹۸ بر اثر سکته قلبی درگذشت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.