۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۰
کد خبر: 871835

سازمان هواشناسی، نسبت به فعالیت سامانه بارشی و آبگرفتگی معابر در برخی از مناطق کشور هشدار داد.

سازمان هواشناسی هشدار زرد صادر کرد

 سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ، نسبت به فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های محلی، رگبار باران، رعدوبرق، در مناطق مستعد تگرگ، وزش باد شدید موقت و کاهش دما هشدار داد.

این وضعیت جوی در روز شنبه (۲۳ اردیبهشت) در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، زنجان، گیلان، ارتفاعات قزوین و البرز، روز یک‌شنبه (۲۴ اردیبهشت) در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، ارتفاعات استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان و در روز دوشنبه (۲۵ اردیبهشت) در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی مورد انتظار است.

بر اثر این مخاطرات احتمال صاعقه، احتمال تگرگ، احتمال آبگرفتگی معابر به‌طور محدود، احتمال جاری شدن روان‌آب و طغیان رودخانه‌ها، لغزندگی جاده‌ها، کاهش دما، احتمال رخداد مه و کاهش دید وجود دارد.

سازمان هواشناسی برای کاهش آسیب‌های احتمالی ناشی از این مخاطرات اجتناب از اسکان در بستر و اطراف مسیل‌ها و احتیاط در گذر از حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در سفرهای برون شهری، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی، پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها را توصیه می‌کند.

سازمان هواشناسی، نسبت به افزایش گرادیان فشاری در سطح زمین، وزش باد نسبتاً شدید تا شدید، در نواحی مستعد گردوخاک و کاهش کیفیت هوا هشدار داد.

این مخاطرات جوی در روز شنبه (۲۳ اردیبهشت) در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، همدان، لرستان، در روز یکشنبه (۲۴ اردیبهشت) در ایلام، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، مرکزی، قم، البرز، تهران، سمنان، یزد، غرب خراسان جنوبی و در روز دوشنبه (۲۵ اردیبهشت) در البرز، تهران، شرق و جنوب سمنان، غرب خراسان جنوبی، شرق کرمان، کردستان، ایلام، کرمانشاه، همدان، مرکزی و قم مورد انتظار است.

بر اثر این مخاطرات احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها، سازه‌های موقت، احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال‌ها و درختان کهن‌سال، در مناطق مستعد خیزش گردوخاک، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا وجود دارد.

سازمان هواشناسی برای کاهش خطرات احتیاط در تردد جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهنسال و عدم سم یا محلول پاشی باغات و مزارع، به‌ویژه در بعدازظهر و استفاده از بادگیر در باغات و قیم برای نهال‌ها را لازم می‌داند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.