مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی گفت: ۴۰۰ میلیارد ریال پارسال در حوزه درمان ناباروری از سوی صندوق‌های بیمه استان خراسان رضوی پرداخت شده است.

۴۰۰ میلیارد ریال برای درمان ناباروری زوجین در خراسان رضوی پرداخت شد

به گزارش قدس خراسان، شیوا خوش نسب روز پنجشنبه در جلسه نشست مشاوران امور بانوان و خانواده فرمانداری ها و دستگاه های اجرایی استان خراسان رضوی، افزود: بیمه سلامت استان خراسان رضوی در راستای درمان ناباروری، زوجین ناباروری که تحت هیچ پوشش بیمه ای نیستند را به صورت رایگان تحت پوشش بیمه ای قرار می دهد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی رتبه اول کشور را در حوزه پیگیری و پیشرفت ۶ گروه کاری اندیشه ورز مرتبط با خانواده و جمعیت جوانی کسب کرده است و پس از آن استان سیستان و بلوچستان در رتبه دوم قرار دارد.

وی افزود: ۶ کارگروه اندیشه ورزان شامل بخشهای خانواده و جمعیت جوانی، کسب و کار خانواده محور، تحکیم خانواده، خانواده پایدار و زیست عفیفانه، نشاط اجتماعی، حقوق و مسولیت های بانوان است.

خوش نسب ادامه داد: توسعه فعالیت های جهادی، مسوولیت اجتماعی، نوآوری اجتماعی و توسعه فعالیت های مردم محور از جمله ابزارهای فعالیت های عملیاتی کارگروه های اندیشه ورزان است.

زیست عفیفانه تنها به بانوان محدود نمی‌شود

یوسف امینی، قائم مقام مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: موضوع زیست عفیفانه تنها به بانوان محدود نمی‌شود بلکه مربوط به خانواده یعنی زن و مرد در کنار یکدیگر است و علاوه بر این زیست عفیفانه مربوط به پوشش هم نیست، بلکه در گفتار و کلام نیز معنا پیدا می‌کند.

قائم مقام مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: ما نباید زیست عفیفانه را به صورت تک‌ بعدی نگاه کنیم، چرا که در این موضوع مسائل فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی به هم پیوند خورده است.

وی ادامه داد: شروع تغییر نوع لباس و پوشش در ایران و خانواده ایرانی موضوع فرهنگی نبوده، بلکه سیاسی و امنیتی بوده است؛ بنابراین نباید صرفا نگاه فرهنگی به این موضوع داشته باشیم و باید از نگاه حداقلی به زیست عفیفانه پرهیز کنیم.

امینی با بیان اینکه پایداری خانواده و زیست عفیفانه بر هم تاثیر دارند، اظهار کرد: خانواده کانون زیست عفیفانه بوده و زیست عفیفانه نیز ضامن بقای خانواده است. این موضوع محدود به دوره اسلامی نیز نمی‌شود.

قائم مقام مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به دستورالعملی که توسط شورای فرهنگ عمومی کشور در ۳۰ آذر ۱۴۰۰ تصویب شد، افزود: این دستورالعمل نگاه تحول‌گرایانه نسبت به حجاب و عفاف و زیست عفیفانه دارد.

وی بیان کرد: یکی از مشکلات امروز نبود لباس مناسب در بازار است. دبیرخانه ساماندهی مد و لباس ذیل شورای فرهنگ عمومی در این راستا تشکیل شده است. در این زمینه‌ها صرفا کار فرهنگی و صرفا کار امنیتی جواب نمی‌دهد، بلکه باید کار ترکیبی باشد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.