پیشکسوت فوتبال ایران گفت: لیگ روزهای حساسی را سپری می‌کند، و امیدوارم در پایان صنعت نفت در لیگ برتر باقی بماند.

قاسم‌پور: امیدوارم صنعت نفت در لیگ باقی بماند/ سرمربی استقلال نرمال نیست

به گزارش قدس آنلاین، ابراهیم قاسم‌پور که از هواداران متعصب صنعت نفت آبادان به شمار می‌رود امیدوار است این تیم در لیگ برتر باقی بماند.

صحبت‌های او را در ادامه با هم می‌خوانیم.

سطح کیفی لیگ را چطور دیدید؟‌

در هفته‌هایی پایانی لیگ هستیم و رقابت در بالای جدول برای قهرمانی و در پائین جدول برای فرار از سقوط و بقا در لیگ به اوج خود رسیده و به همین دلیل حساسیت بالایی را در بین تیم‌های مورد نظر و هواداران آنها شاهد هستیم.

وی در خصوص اینکه در طول فصل کدام بازیکن چشم‌نواز بازی کرد، ادامه داد: با توجه به اینکه در طول فصل بیشتر بازی‌های تیم‌های پرطرفدار از طریق شبکه ۳ و شبکه ورزش پخش شد، تیم‌های استقلال، پرسپولیس، تراکتور و سپاهان را بیشتر از سایر تیم‌ها دیدیم اما بازیکنی که شاخص بوده و با بقیه تفاوت چندانی داشته باشد را ندیدم و اگر هم بوده از چشم من دور مانده است.

هوادار متعصب نفت هستم، امیدوارم در لیگ باقی بمانیم

او که طرفدار تیم صنعت‌ نفت آبادان است در خصوص این تیم تاکید کرد: همه می‌دانند که من فقط طرفدار صنعت نفت هستم، امیدوارم نفت در لیگ برتر باقی بماند و خیلی حیف است که سقوط کند، صنعت نفت تیمی ریشه‌دار بوده و از هواداران پرشوری بهره می‌برد و من هم روی آن تعصب بسیاری دارم.

قاسم‌پور گفت: بازی‌های باقی مانده لیگ سرنوشت‌ساز است، نفت در هفته ۲۹ باید از ذوب‌آهن اصفهان پذیرایی کند و در هفته آخر نیز در سیرجان به مصاف گل‌گهر برود. در جدول تیم‌های مس کرمان و صنعت نفت هم امیتاز بوده و یکی از این تیم‌ها به همراه نفت مسجد سلیمان سقوط خواهد کرد اما امیدوارم نفت در لیگ باقی بماند. مس هم در این هفته باید به مصاف ملوانی برود که به دنبال فرار از انتهای جدول است و در هفته پایانی هم باید از سپاهان میزبانی کند که در کورس قهرمانی است و همه این‌ها باعث جذابیت لیگ خواهد شد.

قاسم‌پور: امیدوارم صنعت نفت در لیگ باقی بماند/ سرمربی استقلال نرمال نیست

تیم‌هایی که پشتوانه‌دارند مدعی جام هستند

تیم‌هایی مانند استقلال، پرسپولیس، سپاهان، تراکتور و چند تیم دیگر به دلیل اینکه از نظر تامین منابع مالی مشکلی نداشته و بازیکنان مد نظر خود را جذب می‌کنند همواره در مسیر قهرمانی قرار داشته و معمولا این اتفاق برای سه تیم اول بیشتر رخ می‌دهد.

وقتی شما پول داشته باشید می‌توانید تیم خوبی را روانه میدان کرده و بر روی نیمکت نیز تیمی همسطح را به عنوان پشتوانه داشته باشید تا هر وقت نیاز شد از آن بهره ببرید. وقتی این تعادل در داخل و بیرون زمین ایجاد شد طبیعی است که شرایط مناسبی برای موفقیت تیم به وجود می‌آید و تیمی که بهتر عمل کند در نهایت عنوان قهرمانی را هم از آن خود می‌کند.

سپاهان روی کاغذ شانس بیشتری دارد؛ فوتبال قابل پیش‌بینی نیست

او با اشاره به اینکه سپاهان یک امتیاز کمتر از پرسپولیس دارد گفت: بازی با پیکان و مس کرمان دو دیداری هستند که نماینده اصفهان در راه قهرمانی پیش رو دارد و پرسپولیس نیز باید به مصاف گل‌گهر و نساجی مازندران برود که روی کاغذ بخت سپاهان بیشتر از پرسپولیس است.

اما تاکید می‌کنم این پیش‌بینی روی کاغذ است و نباید فراموش کنیم که نتیجه در زمین بازی رقم می‌خورد و این یکی از دلایل زیبایی‌های فوتبال است که نمی‌توان نتیجه را پیش‌بینی کرد.

قاسم‌پور: امیدوارم صنعت نفت در لیگ باقی بماند/ سرمربی استقلال نرمال نیست

ساپینتو نرمال نیست؛‌ رفتارهای او غیرقابل کنترل است

پیشکسوت فوتبال ایران در خصوص رفتارهای مربیان لیگ به ویژه ساپینتو تاکید کرد: شاید استقلالی‌ها از حرف من ناراحت شوند اما این یک واقعیت است که ساپینتو انسان نرمالی نیست و نمی‌تواند رفتار و کردار خود را کنترل کند. فوتبال ورزشی پرفشار است و همه مربیان و بازیکنان به فراخور وضعیت خود این فشار را تحمل می کنند اما او بارها نشان داده نمی‌خواهد خودش را کنترل کند و با رفتارهای عجیب و غریب سعی دارد این را به هواداران استقلال منتقل کند که مربی با تعصبی است که اینطور نبوده و او به نوعی دنبال اهداف خاص خود است.

در فوتبال ایران مربیان خارجی بسیاری کار کرده‌اند، برانکو را به یاد بیاورد چگونه تیم خود را هدایت می‌کرد. در لیگ امسال هم مربیان خارجی را دیده‌ایم اما کدام یک مانند ساپینتو اینگونه رفتار می‌کنند؟‌

تبعیض و برخورد متفاوت با متخلفان شائبه برانگیز است

اگر قانون وجود دارد باید برای همه باشد و درست نیست که شاهد تفاوت در اجرای آن باشیم. وقتی بازیکن یا مربی اشتباهی می‌کند باید بر اساس قانون با او برخورد کرد چراکه در غیر این صورت سنگ روی سنگ بند نمی‌شود. در مورد ساپینتو اعتقاد من این است که باید با او به شدت برخورد کرد چرا که حق ندارد به کسی توهین کند و به نظر من سرمربی صنعت نفت آبادان به خوبی و با کمال احترام جواب او را داد اما این کافی نیست و اگر غیر از این باشد جای سئوال دارد.

وقتی یک مربی نمی‌تواند خودش را کنترل کند طبیعی است بازیکنان او هم دچار مشکل شده و دیگر آن کارایی لازم را نخواهند داشت. این اتفاقی است که برای استقلال رخ داده و شاید برخی از نتایج به دست آمده به دلیل همین رفتارهای ساپینتو باشد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.