۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۷
کد خبر: 872184

دبل مدال طلای المپیک در ۷۰ سال گذشته برای دوستداران و ورزشکاران کشتی در کشورمان به یک رویا تبدیل شده است.

اراده مرد یخی برای طلسم‌شکنی در المپیک
به گزارش ایرنا، از نخستین مدال طلای کشتی ایران در ادوار المپیک بیش از ۶۵ سال می‌گذرد. نخستین مدال طلای کشتی ایران را امامعلی حبیبی ملقب به ببر مازندران در المپیک ۱۹۵۶ ملبورن به دست آورد و بعد از آن نیز قهرمانان دیگری مانند غلامرضا تختی، عبدالله موحد، رسول خادم، علیرضا دبیر، حمید سوریان، امید نوروزی، قاسم رضایی، حسن یزدانی و محمدرضا گرایی موفق شدند بر سکوی نخست المپیک بایستند.

کسب مدال طلای این قهرمانان هر چند یک شاهکار در جهان کشتی بود اما آنان نتوانستند از عنوان طلای خود دفاع کنند. در المپیک ۲۰۲۴ پاریس حسن یزدانی و محمدرضا گرایی این شانس را دارند که موفق به کسب دومین مدال طلای خود شوند. یزدانی یک مدال طلا و یک نقره المپیک را در کارنامه دارد.

حسن‌ رنگرز در این خصوص گفت: یکی از آرزوهای من شکستن این طلسم است. امید نوروزی، قاسم رضایی و حمید سوریان این شانس را داشتند اما نتوانستند و محمدرضا گرایی این شانس را دارد اما باید در ماه‌های منتهی به المپیک هوشمندانه عمل کند. او شرایط بسیار خوبی دارد و امیدوارم سنت شکنی کند.

در ورزش ایران تنها ۲ ورزشکار موفق به کسب ۲ طلای متوالی المپیک شدند. حسین رضازاده در رشته وزنه‌برداری و هادی ساعی در تکواندو این مهم را به نام خود ثبت کردند. محمد نصیری و غلامرضا تختی نیز با سه مدال رنگارنگ بیشترین مدال از لحاظ کمی در المپیک کسب کردند. محمد نصیری یک طلا، یک نقره و یک برنز و جهان پهلوان تختی نیز یک طلا و ۲ نقره المپیک را در کارنامه دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.