معاون مالی، حقوقی و مجلس وزیر نیرو گفت: دولت سیزدهم نگاه ویژه ای به طرحهای حوزه انرژی (آب و برق) در کردستان دارد و افتتاح و بهره برداری پروژه های متعدد و پیگیری مطالبات مردمی توسط وزیر نیرو نمایانگر این مهم است.

معاون پارلمانی وزیر نیرو: دولت در حوزه انرژی نگاه ویژه‌ای به کردستان دارد

به گزارش قدس آنلاین،  احمد حیدری روز شنبه در بازدید از طرح مجتمع فروآلیاژ (ذوب آهن قروه) کردستان، اظهار کرد: با تعامل و همکاری بین مدیران اجرایی و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی شاهد پیشرفت خوبی در امور استان از جمله در حوزه آب و برق هستیم و این روند در دولت سیزدهم صعودی است.

وی ادامه داد: ظرفیت های آبی خوبی در کردستان وجود دارد و شهرستانهای قروه و دهگلان قابلیت سرمایه گذاری مطلوبی دارند.

معاون پارلمانی وزیر نیرو، همدلی مردم و مسولین را شاخص مهمی دانست و گفت: این پیشرفت ها که امروز شاهد آن هستیم براساس این تعامل و همراهی است.

حیدری با بیان اینکه پروژه ذوب آهن قروه از سال ۱۳۹۰ تعطیل بود، یادآور شد: این طرح امروز به همت مدیران استان، فعال شده و تاثیر بسزایی در تولید و رونق اقتصادی منطقه خواهد داشت.

سرمایه گذاری ۴۵۰۰ میلیارد تومانی در طرح ذوب آهن کردستان

استاندار کردستان نیز در این نشست ضمن تشکر از حضور و پیگیری معاون پارلمانی وزیر نیرو در خصوص پیشرفت طرح های استان گفت: مصوبات باید اجرا شوند و در حالت راکد نماند.

اسماعیل زارعی کوشا افزود: شروع بکار مجدد ذوب آهن قروه در کمترین زمان ممکن که بیش از یک دهه از تعطیلی آن می‌گذرد برای استان حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: برای اجرای این طرح چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام می‌گیرد که با اقدامات انجام شده امیدواریم فاز اول کارخانه و بخش فرومنگنز آن تا پاییز امسال به بهره‌برداری برسد.

استاندار کردستان افزود: سرمایه‌گذار ذوب آهن قروه جزو موفق‌ترین سرمایه‌گذاران کشور در این حوزه است و انتظار داریم با توجه به مرزی بودن کردستان و امکان صادرات از مرزهای استان ورود جدی به تکمیل زنجیره تولید فولاد داشته باشند.

اقتصاد کردستان تک بعدی است

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین اظهار کرد: کردستان ظرفیت های بالقوه ای از نظر منابع خدادادی دارد اما شاخص های تولید و اشتغال پایین است.

پرویز اوسطی افزود: اقتصاد کردستان تک بعدی و غالبا کشاورزی است و چاره کار سوق دادن استان به سمت صنعتی شدن است.

وی افزود: مدیران استانی در بحث جذب سرمایه گذار، تولید و اشتغال پیشتاز هستند.

معاون پارلمانی وزیر نیرو در سفر یک روزه خود به استان کردستان از پروژه های ذوب آهن شهرستان قروه، سد سنگ سیاه، سد قوچم و پروژه جهاد آبرسانی روستای مالوجه این شهرستان بازدید می کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.