دانش‌آموز دختر خراسان جنوبی در پانزدهمین المپیاد فرش ایران و در رشته بافت فرش رتبه دوم این رویداد ملی را کسب کرد.

کسب رتبه دوم دانش‌آموز خراسان جنوبی در المپیاد فرش ایران

به گزارش قدس آنلاین، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی روز شنبه گفت: "فائزه سعادت‌فر" هنرجوی هنرستان کوثر بیرجند موفق به کسب رتبه دوم کشور در پانزدهمین دوره المپیاد فرش و رشته بافت فرش شد.

 سید علیرضا موسوی‌نژاد افزود: پس از اتمام مرحله استانی المپیاد فرش، هفت هنرجوی استان در گرایش بافت، طراحی و رنگرزی، جواز حضور در مرحله کشوری این المپیاد را به دست آوردند.

وی با اشاره به تحصیل ۱۵۴ هنرجو در گرایش‌های مختلف فرش و چهار هنرستان شهرستان‌های بیرجند و سربیشه بیان کرد: توانمندسازی، ایجاد بازار کار و فروش محصولات هنرستانی مهمترین رویکرد آموزش و پرورش خراسان جنوبی است.

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی هم گفت: مرحله نهایی پانزدهمین المپیاد فرش ایران ۱۹ تا ۲۱ اردیبهشت ماه به مدت سه روز توسط مرکز ملی فرش ایران در ۲ بخش دانش‌آموزی و دانشجویی در مشهد مقدس برگزار شد.

حامد حسن‌نژاد ادامه داد: ۷۶ دانشجو از ۱۴ استان و ۱۰۹ دانش‌آموز از هنرستان‌های کار و دانش ۲۲ استان کشور در گرایش‌های مرمت، رنگرزی، بافت و طراحی فرش دستباف با یکدیگر به رقابت پرداختند.

وی گفت: پس از پایان رقابت علمی و مهارتی و اعلام نتایج در این المپیاد، دانش‌آموز خراسان جنوبی در رشته بافت فرش دستباف رتبه دوم کشوری را کسب کرد و از سوی مرکز ملی فرش ایران مورد تقدیر قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.