دانشجویان خراسان شمالی در فضایی صریح و بی واسطه با استاندار خراسان شمالی به گفتگو نشستند و مطالبات خود را مطرح کردند.

مطالبات صریح دانشجویان از استاندار خراسان شمالی

به گزارش قدس آنلاین، جمعی از فعالان بسیج دانشجویی خراسان شمالی طی دیداری با استاندار خراسان شمالی، مطالبات خود را عنوان کردند.

مصطفی محمدی، فعال دانشجویی دانشگاه بجنورد با اشاره به نقش فرهنگی دانشگاه در تربیت دانشجویان، اظهار کرد: مدیریت فرهنگی قوی دارای ایده، فکر و راهکار در مجموعه مدیریتی دانشگاه‌های استان دیده نمی‌شود.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه بجنورد با اشاره به تأکیدات رهبر انقلاب پیرامون فضای فرهنگی دانشگاه‌ها، گفت: دانشگاه بجنورد باید نقش پر رنگ تری در این زمینه داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه حلقه رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی استان است، افزود: دانشگاه‌های استان باید در حوزه کشاورزی و گردشگری وارد شوند تا این استان تبدیل به قطب کشور در زمینه علمی شوند.

محمدی با اشاره به جذب غلط دانشجو در استان، گفت: دانشگاه بجنورد طی یک سال ۱۲۰ دانشجو عمران جذب کرد اما نیمی از آنها یا اخراج و یا انصراف دادند که این معنی واضح عدم مدیریت است.

بانک‌ها سد راه فرزندآوری

عسل نورانی، دیگر دانشجوی فعال سخنران در این مراسم بود که اظهار کرد: رشد جمعیت از جمله مهمترین مسائل استان و کشور است؛ در استان شاهد کاهش نرخ باروری بودیم که نشان می‌دهد اقدامات مؤثر و یا کافی نبوده است.

وی با اشاره به عوامل مؤثر در رشد جمعیت، افزود: یکی از این عوامل پرداخت تسهیلات بانکی است اما بانک‌های استان در این زمینه فعالیت خوبی ندارند لذا باید نظارت بیشتری اعمال شود.

نورانی گفت: دانشگاه‌ها موظف هستند کلاس‌های دانشجویان باردار را مجازی برگزار کنند اما تاکنون به صورت کامل تن به این کار نداده‌اند.

مطالبات صریح دانشجویان از استاندار خراسان شمالی


کشاورزی خراسان شمالی ناکارآمد است

یاشار بداخشانی، دانشجوی دانشگاه پیام نور بجنورد به یکی از مشکلات استانی با عنوان «خشکسالی و تنش آبی» اشاره کرد و اظهار داشت: کشاورزی ناکارآمدی داریم به طوری که ۹۰ درصد منابع آبی کشور در حوزه کشاورزی مصرف می‌شود در حالی که کمتر از ۲۰ درصد اشتغال کشور را ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده طی سال اخیر که قابل تقدیر است، افزود: اما روستاهایی مثل چهارخروار که تنها ۲۰ کیلومتر با بجنورد فاصله دارد، ۳ روز در هفته از نعمت آب محروم است که علت آن حفر چاه‌های متعدد می‌باشد.

این دانشجوی فعال خاطرنشان کرد: دستور پر شدن این چاه‌ها صادر شده اما مشخص نیست چرا این دستور اجرایی نمی‌شود.

فاطمه وضیع، مسول بسیج دانشجوی دانشگاه آزاد بجنورد نیز در این دیدار به موضوع مهم جانمایی بیمارستان مادر و کودک اشاره داشت و گفت: پس از گذشت چندین ماه این مسئله رقم نخورده است.

وی افزود: استاندار مهلت چهار روزه برای تعیین تکلیف این موضوع داد اما با گذشت ۱۰ روز این همچنان موضوع به سرانجام نرسیده است.

خراسان شمالی فرصت کسب تجربه مدیران ناکارآمد

مهدی شمس، دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی خراسان شمالی نیز در این جلسه اظهار کرد: علی رغم مشکلات استان، ظرفیت‌های مغفول زیادی داریم که می‌تواند گره‌ها را بگشاید.

وی افزود: با تغییر دولت‌ها و مدیران، مسیر شفافی برای رشد بلند مدت استان مشاهده نشده است.

این فعال دانشجویی ادامه داد: مدیریت فعلی در خراسان شمالی جهادی و تحول آفرین نیست و علت آن نادیده گرفتن نیروی انسانی کارآزموده است؛ استان تبدیل به مکانی برای تجربه اندوزی مدیران شده است.

وی افزود: نباید با شعار دولت مردمی به صورت پوپولیستی رفتار کرد و مردم استان نقشی برای راهبردهای استان ندارند.

فاطمه شاکری، مسول بسیج دانشجویی دانشگاه نیز در این جلسه تاکید کرد: گردشگری یکی از مسائل مهم و قابل تاکید استان است که تاکنون به طور کامل و جامع به آن توجه نشده است.

مطالبات صریح دانشجویان از استاندار خراسان شمالی

وی تصریح کرد: پس از گذشت یک دهه از تاکید رهبر انقلاب، همچنان شاهد حرکت چشمگیر در حوزه گردشگری دیده نشده است.

شاکری با اشاره به پتانسیل ویژه روستاهای استان در حوزه گردشگری، گفت: رونق این مساله سبب پیشگیری از مهاجرت مردم به شهرها می‌شود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.