۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۸
کد خبر: 872468

زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین می گوید وارد برلین، پایتخت آلمان شده است.

زلنسکی وارد آلمان شد

به گزارش قدس آنلاین؛ به نقل از اسپوتنیک، «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد که وارد برلین پایتخت آلمان شده است.

زلنسکی اواخر شنبه شب در توئیتر در کلماتی نوشت: «در برلین. سلاح. بسته کمک‌های قدرتمند. دفاع هوایی. بازسازی. اتحادیه اروپا. ناتو. امنیت».

اشپیگل پیشتر روز شنبه به نقل از منابع مطلع خود گزارش داده بود که دولت آلمان تصمیم گرفته است تسلیحات بیشتر به ارزش ۲.۷ میلیارد یورو (تقریباً ۳ میلیارد دلار) به اوکراین ارائه کند که بزرگترین بسته کمک نظامی برلین به کیف خواهد بود.

انتظار می‌رود این بسته روز یکشنبه و در مراسم اعطای جایزه شارلمانی به زلنسکی در شهر آخن آلمان اعلام شود. این جایزه سالانه برای کمک به اتحاد اروپا اعطا می‌شود.

یک روز قبل از ورود زلنسکی به آلمان، تظاهرات گسترده ضدجنگ در هانوفر آلمان با شعارهای «دیپلماسی به جای ارسال تسلیحات!» و «صلح می‌خواهیم» برگزار شده بود. بر اساس اعلام منابع آلمانی، حدود چند هزار نفر در این تظاهرات شرکت کرده‌اند. این تظاهرات با فراخوان برخی از گروه‌های فعال در زمینه مبارزه با جنگ برگزار شده بود.

این تظاهرات در حالی برگزار شده که آلمان یکی از کشورهایی است که بر آتش جنگ در اوکراین دمیده و دائماً در حال ارسال تسلیحات برای کی‌یف است. وزارت دفاع آلمان روز گذشته از بزرگ‌ترین بسته کمک تسلیحاتی به اوکراین از آغاز عملیات نظامی روسیه در این کشور، رونمایی کره بود.

در اوایل ماه مه، رسانه‌های آلمانی گزارش داده بودند که زلنسکی قصد دارد به دعوت اولاف شولتز، صدراعظم آلمان در ۱۳ می به برلین سفر کند. برخی منابع پیشتر گفته بودند که زلنسکی از اینکه جزئیات دیدارش در آلمان از قبل علنی شده بود بسیار ناامید بود و در فکر لغو این سفر بوده است، هرچند در نهایت این سفر لغو نشد و زلنسکی وارد آلمان شد.

روز شنبه نیز ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین وارد شهر رم، پایتخت ایتالیا شده بود و با «سرجیو ماتارلا» همتای ایتالیایی خود دیدار کرده بود. رئیس‌جمهور اوکراین ابتدا در یک مراسم رسمی در کاخ ریاست جمهوری ایتالیا مورد استقبال ماتارلا، قرار گرفت و پس از آن نشست دو رئیس جمهور آغاز شد.

بر اساس منابع وابسته به ریاست جمهوری ایتالیا، ماتارلا بار دیگر بر حمایت کامل این کشور از زلنسکی تاکید و زلنسکی نیز بابت حمایت ایتالیا تشکر کرد. سران دو کشور همچنین در مورد اثربخشی تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه، وضعیت نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا، مبارزه با اخبار جعلی در سراسر اروپا، بمباران ساختمان‌های غیرنظامی و موضوع واهی ربودن کودکان اوکراینی، روند عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا و همچنین بازسازی این کشور گفتگو کردند.

زلنسکی سپس به کاخ نخست وزیری ایتالیا رفته و با جورجیا ملونی، نخست وزیر این کشور دیدار کرد. ملونی نیز با اعلام حمایت کامل ایتالیا از تمامیت ارضی، حاکمیت و استقلال اوکراین برای تداوم این حمایت‌ها تأیید کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.