مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: حکیم ابوالقاسم فردوسی میراث عظیمی بر جای گذاشته است و پاسدار هویت ایرانی است.

حکیم ابوالقاسم فردوسی پاسدار هویت ایرانی است

به گزارش قدس خراسان، محمد حسین زاده صبح یکشنبه در مراسم افتتاحیه همایش «بازشناسی نقش شاهنامه فردوسی در هویت ملی» اظهار کرد: مرزهای خراسان فراتر از مرزهای جغرافیایی است که به واسطه اتفافات در ۲۰۰ سال گذشته محدود شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به اینکه فردوسی میراث عظیمی بر جا گذاشته است، افزود: ادب و فرهنگ ایران مدیون این حکیم وارسته است.

وی افزود: فردوسی پاسدار هویت ایرانی است و در راستای شعار همایش «بازشناسی نقش شاهنامه فردوسی در هویت ملی» مقالات متعدد به این مراسم ارسال شد.

حسین زاده بیان کرد: این حکیم وارسته در طول هزار سال معجزه بزرگ رقم زده است که اگر فردوسی نبود، لغات و واژگان از بین می‌رفت؛ چرا که زبان یکی از شاخه‌های هویت ملی است و همچنین اگر فردوسی نبود مرزها از آنچه به عنوان ایران می‌شناختیم به کشوری تکه پاره تبدیل می‌شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: عشق به وطن در سایه فردوسی محقق شد و فردوسی ایرانیت را در کنار اسلامیت قرار داد.

وی بیان کرد: عصر امروز مراسم بزرگداشت فردوسی با برنامه‌های متنوع فرهنگی و ادبی چون نقالی خوانی، پرده خوانی در جوار آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی برگزار می‌شود.

حسین زاده اظهار کرد: فردوسی اثر بزرگی بر جای گذاشته است و هنرمندان از او الگو الهام گرفتند و شاخه‌های هنری پر و بال گرفت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.