استاندار یزد از پرداخت ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات فرزندآوری در یزد خبر داد و گفت: این تسهیلات به حدود ۱۲ هزار نفر پرداخت شده است.

پرداخت ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات فرزندآوری در یزد

به گزارش قدس انلاین،  مهران فاطمی، صبح یکشنبه در نشست ستاد جوانی جمعیت استان یزد با اشاره به پرداخت تسهیلات فرزندآوری و ازدواج اظهار داشت: که با حضور اعضاء برگزار شد با اشاره به برگزاری ۱۳ جلسه ستاد جوانی جمعیت در سطح استان یزد اظهار کرد: در استان یزد تاکنون ۷ هزار و ۶۲۲ وام ازدواج به مبلغ یک هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان پرداخت و همچنین در زمینه تسهیلات فرزندآوری نیز تاکنون در استان یزد ۱۱ هزار و ۸۹۹ مورد به مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان پرداخت شده است.

استاندار یزد، بر تهیه و آماده‌سازی زمین رایگان برای واجدان شرایط قانون جوانی جمعیت تأکید و عنوان کرد: برای ۲ هزار و ۱۰۰ نفر زمین آماده شده و تا پایان مرداد به آنها تحویل داده خواهد شد.

وی در این نشست با انتقاد از ملاک قرار دادن آمارهای مرکز آمار برای نرخ باروری شهرستان‌ها و پرداخت تسهیلات تصریح کرد: نتایج منتشر شده از سوی مرکز آمار، برآورد است؛ ولی داده‌های سازمان ثبت به‌صورت دقیق است که متأسفانه بر اساس داده‌های مرکز آمار، شهرستان‌های میبد، بافق، اردکان دارای نرخ باروری بالای ۲.۵ است که باعث شده تسهیلات شامل آنها نشود که باید این داده‌ها اصلاح شود.

فاطمی با بیان اینکه برخی آئین‌نامه‌های قانون جوانی جمعیت توسط دستگاه‌های بالادستی ابلاغ نشده و هیچ اقدام اجرایی برای آن انجام نشده است، افزود: وزارت‌خانه و بانک‌ها باید دستورالعمل اجرایی این قوانین را ابلاغ تا استان بتواند در زمینه اجرای آن اقدام کند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.