عصر امروز مراسم رونمایی از مستند وقتی مهدی به دنیا آمد در سینما هویزه مشهد برگزار شد. این مستند به زندگی طلبه‌ای می‌پردازد که در خانواده‌ای ناشنوا به دنیا آمده و تصمیمات مهمی می‌گیرد.

مراسم رونمایی از مستند وقتی مهدی به دنیا آمد برگزار شد/مستندی از زندگی پرچالش یک طلبه

به گزارش قدس خراسان، عصر امروز مراسم رونمایی از مستند وقتی مهدی به دنیا آمد، باحضور امیرمهدی حکیمی کارگردان فیلم، آریا عظیمی‌نژاد آهنگساز فیلم و مهدی ظریفی شخصیت اصلی این مستند در پردیس سینمایی هویزه مشهد برگزار شد.این مستند به زندگی طلبه‌ای می‌پردازد که در خانواده‌ای ناشنوا به دنیا آمده و در مواجهه با چالش‌ها تصمیمات مهمی می‌گیرد.

داستان متفاوتی از زندگی یک طلبه

حکیمی پس از نمایش فیلم در جمع تماشاچیان عنوان کرد: این مستند بافتخار براساس زندگی مهدی ظریفی ساخته شده است که به خاطر آن دو سال او را اذیت کردیم. داستان زندگی کودکی که در فضای ناشنوایان به دنیا می‌آید و در مسیر پرچالش زندگی‌اش تصمیم متفاوتی می‌گیرد. ایمان و حرکت رو به جلو و مواجهه شدن با ترس‌ها مهم‌ترین نکات در زندگی اوست.

وی در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با قدس خراسان عنوان کرد: در این فیلم با یک طلبه مواجه نیستیم که وظیفه مداری اجتماعی داشته باشد، ما با کودکی مواجهیم که در فضایی متفاوت زندگی کرده و برای دغدغه‌ای که داشته مسیر طلبگی را انتخاب کرده است. البته که وظیفه مداری برای قشر طلبه بسیار مهم است و روحانیون ذاتا باید دغدغه اجتماعی داشته و در خدمت اجتماع باشند.

وی افزود: تصمیم بزرگ مهدی ظریفی و تغییر مسیرش به سمت طلبگی، تلنگری است برای طلبه‌ها که نشان می‌دهد وقتی یک طلبه به فعالیت های اجتماعی می‌پردازد، می‌تواند چه تاثیر عمیقی بر جامعه بگذارد.

مردم این مستند را شریف می‌خوانند

حکیمی ادامه داد: سوژه‌هایی برای ساخت مستند بعدی دارم اما در حال حاضر از لحاظ زمانی فرصت پرداختن به آن‌ها را ندارم و امیدوارم بعد از فارغ شدن از مسائل فعلی، بتوانم به آن‌ها بپردازم.

وی درخصوص بازخورد علامه حکیمی به این مستند گفت: عموی من مرحوم علامه حکیمی این مستند را در سینما دیدند. من گفت‌وگوهای زیادی پیرامون سینما با ایشان داشتم و شاید همین گفت‌وگوها جرقه جدی‌تری برای من بود که به سمت ساخت فیلم گرایش پیدا کنم. چهره‌های متفاوتی از اهالی اندیشه و سینما فیلم را دیدند و ارتباط خوبی با فیلم برقرار کردند. واژه‌های فیلم شریف، فیلم حال خوب کن و امید بخش را در تعابیر مخاطبان زیاد دیدم.این نشان می‌دهد مخاطب اگر با فیلم ارتباط برقرار کند می‌تواند انگیزه و انرژی خوبی را از آن دریافت کند.

این داستان می‌تواند تلنگری برای همه باشد

آریا عظیمی‌نژاد بعد از نمایش این مستند بیان کرد: دیدن این مستند و تجربه ملموس این زندگی باعث می‌شود ادم به خودش بیاید. نقطه جذاب زندگی مهدی ظریفی و این داستان می‌تواند تلنگری برای همه باشد. خیلی از چیزهایی را که ما ضعف می‌بینیم، این شخصیت به نقطه قوت تبدیل کرده‌است. من از دیدن این فیلم لذت بردم و از انجایی که خودم هم تجربه کم‌شنوایی و ناشنوایی را داشتم، سعی کردم برای ساخت موسیقی، خودم را جای شخصیت‌های حاضر در فیلم قرار بدهم.

توجه به ناشنوایان؛ خواسته اصلی مهدی ظریفی

مهدی ظریفی، شخصیت اصلی این مستند بعد از حضور در میان تماشاچیان گفت: امیدوارم این مستند موجب شود تا ناشنواها بیشتر دیده شوند.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار ما عنوان کرد: اگر به گذشته برگردم باز هم با علاقه این مسیر را انتخاب می‌کنم. من زندگی‌ خودم را وقف این کار کردم و اصلا از انتخابم پشیمان نیستم.

پس از نمایش مستند مهدی که به دنیا آمد، تماشاچیان این فیلم را یک مستند موثر و تاثیرگذار دانستند که می‌تواند الگوی مناسبی نه تنها برای جامعه طلاب، که همه افراد باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.