مدیر حوزه علمیه هیدج گفت: راه‌اندازی «مکتب انسان‌سازی» اولویت اقدامات امام جعفر صادق (ع) بود.

مدیر حوزه علمیه هیدج: انسان‌سازی اولویت اقدامات امام جعفر صادق (ع) بود

حجت‌الاسلام احمد صالحی با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)، اظهار کرد: این امام بزرگوار برای انتقال مکتب اسلامی، شاگردان بسیاری را تربیت کرد و نتایج این اقدامات تا زمان فعلی،خود را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه این امام بزرگوار با راه‌اندازی مدارس، حوزه‌های علمیه و مکتب‌های تدریس در آن برهه زمانی حساس، بیش از چهار هزار نفر را به شکل مستقیم و هزاران نفر را به شکل غیرمستقیم تربیت کرد، افزود: بسترسازی برای آگاهی‌بخشی در راستای فراهم کردن مردم نسبت به غیبت امام زمان (عج) از دیگر نکته‌هایی است که باید در مورد امام ششم بدانیم.

وی در ادامه با بیان اینکه امام جعفر صادق (ع) توانست رابطه انسان‌ها و توحید و مبدأ را درست کند، تصریح کرد: گرایش به اسلام، فهم به قرآن می‌خواهد و این مسأله با فهمیدن روایات محقق می‌شود که باید امام آن را تفسیر کند.

این کارشناس با تأکید بر اینکه در میان امامان شیعه، بیشترین روایات را از امام جعفر صادق (ع) داریم، اضافه کرد: مفسران و مبلغانی که دین را شناخته‌اند، آن را منتقل می‌کنند و نشر می‌دهند و این موضوع همان مطالعه سیره امام جعفر صادق (ع) است که صدها سال تداوم دارد.

وی ادامه داد: حضرت امام جعفر صادق (ع ) دارای شخصیت جامع علمی و نظرات متقن و ژرف در رشته‌های مختلف علوم و معارف بود، به‌گونه‌ای که در دوران زندگی و حیات فرهنگی خویش بسیاری از راه‌های دانش و بینش را گشود و بیراهه‌های نادانی و ناآگاهی را مسدود کرد و زمینه‌های رشد و نمو و کمال علمی را برای جامعه اسلامی مساعد و مهیا ساخت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.