رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سرخس گفت: از محل مصوبات سفر رئیس جمهور و همچنین اعتبارات استانی تاکنون در مجموع ۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان جهت مقابله با ریزگردها در سرخس تخصیص داده شده است.

۹ میلیارد تومان اعتبار برای مقابله با ریزگردها در سرخس تخصیص داده شد

به گزارش قدس خراسان، سیدعلی حسینی‌کیا در سرخس درباره اعتبارات مقابله با ریزگردهای این شهرستان گفت: از مصوبات سفر ریاست جمهوری به خراسان رضوی ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای مقابله با ریزگردهای شهرستان سرخس باید تخصیص پیدا کند که به صورت سالانه ۳ یا ۴ میلیارد از این اعتبار تخصیص پیدا می‌کند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سرخس بیان کرد: از این اعتبار تاکنون ۳ میلیارد تومان بابت مطالعه طرح تخصیص داده شده و شرکت طرح آبریز از تهران به عنوان پیمانکار مشخص شده است.

وی افزود: مشاور طرح، کار مطالعه را از ۶ اردیبهشت ماه شروع کرده است و تاکنون دو مرحله در شهرستان حضور پیدا کرده و مطالعات بیولوژیکی را انجام داده و از ۲۵ اردیبهشت‌ماه نیز مطالعات ژئوفیزیک و خاک‌شناسی را در سه منطقه خانگیران، صمدآباد و آبمال شروع کرده است.

حسینی‌کیا اظهار کرد: مبلغ ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان دیگر نیز از اعتبارات اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی تخصیص داده شده است که این اعتبار مربوط به هزینه‌های آبیاری سنواتی، حفاظت و قُرُق و مراقبت سه منطقه خانگیران، صمدآباد و آبمال است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سرخس ادامه داد: از محل مصوبات سفر رئیس جمهور و همچنین اعتبارات استانی تاکنون در مجموع ۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان جهت مقابله با ریزگردها تخصیص داده شده است.

وی عنوان کرد: اقداماتی که تاکنون در زمینه ریزگردها انجام شده شامل انجام طرح مطالعاتی و کشت ۱۰۰ هکتار در منطقه آبمال بوده است و در زمینه آبیاری سنواتی نیز پیمان آن روی سامانه بارگزاری شده و برنده آن نیز مشخص شده است و به زودی آبیاری سنواتی شروع می‌شود.

حسینی‌کیا درباره اعتباراتی که از محل مسئولیت‌های اجتماعی نفت و گاز مشخص شده گفت: این اعتبارات در شرکت‌های ملی نفت و گاز مصوب شده و هنوز تخصیص داده نشده است که بر این اساس ۱۰۰ میلیارد تومان توسط شرکت ملی نفت مصوب شده است و باید توسط شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق پیگیری شود و مبلغ ۵۰ میلیارد تومان نیز توسط شرکت ملی گاز به تازگی مصوب شده است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.