راهپیمایی امسال اما قرار است در میان تدابیر شدید امنتی برگزار شود تا جایی که اشغالگران قدس را به پادگان نظامی تبدیل کرده اند. پلیس صهیونیست برای کنترل اوضاع  3200 نیروی پشتیبانی را به نیروهای فعلی این شهر افزوده است

پیام هشدار مقاومت فلسطین خطاب به صهیونیست ها در آستانه «راهپیمایی پرچم‌»/ شمشیر قدس هرگز غلاف نمی‌شود

رژیم صهیونیستی، بی توجه به همه هشدارها درباره عواقب اقدامات تحریک آمیزش که می تواند به شعله ور شدن دوباره درگیری ها در فلسطین اشغالی منجر شود، فردا راهپیمایی موسوم به پرچم، را تحت تدابیر شدید امنیتی در بیت‌المقدس برگزار می کند. ۱۸ می، مصادف است با ۲۸ آیار در تقویم عبری، روزی که اشغالگران با برگزاری جشنی برنامه‌ای موسوم به «رقص پرچم‌ها» را اجرا کرده و شهرک‌نشینان خواستار بیرون راندن فلسطینی‌ها از قدس می‌شوند. پیشینه رویداد به سال 1967 باز می گردد هنگامی که بعد از شکست اعراب در جنگ، کنترل بخش شرقی بیت المقدس هم مانند بخش غربی آن به دست صهیونیست ها افتاد. راهپیمایی مذکور از یک مکان مورد توافق در قدس غربی آغاز و با عبور از باب‌های شهرک قدیمی قدس یعنی ب الخلیل و الجدید، خود را به باب‌العامود می‌رسانند.

حال، بنیامین نتانیاهو که از زمان اعلام موجودیت رژیم صهیونیستی تا به امروز، هدایت افراطی‌ترین و نژادپرست‌ترین کابینه اسرائیل را برعهده گرفته، تاکید دارد که راهپیمای جنجالی در موعد مقرر، بدون هیچ تغییری مانند سالهای گذشته برگزار خواهد شد. این پافشاری بر برگزاری راهپیمایی پرچم در حالی است که رژیم صهیونیستی به تازگی از نبردی پنج‌روزه با نوار غزه خارج شده است و چند سالی است که برگزاری این راهپیمایی به چالشی بزرگ و تهدیدآمیز برای تل‌آویو تبدیل شده است.

راهپیمایی امسال اما قرار است در میان تدابیر شدید امنتی برگزار شود تا جایی که اشغالگران قدس را به پادگان نظامی تبدیل کرده اند. پلیس صهیونیست برای کنترل اوضاع  3200 نیروی پشتیبانی را به نیروهای فعلی این شهر افزوده و قرار است از ابزارهای دیگری مانند پهپاد و بالگرد نیز برای کنترل اوضاع استفاده شود. گروه‌های راست‌ افراطی اسرائیلی در تلاش هستند ۵۰۰۰ شهرک‌نشین را برای یورش به مسجد الاقصی در همان روز گردهم آورند. پیش بینی می‌شود ۲۰۰ هزار شهرک نشین در راهپیمایی پرچم شرکت کنند. همچنین انتظار می‌رود که در راهپیمای مذکور دست‌کم نه وزیر کابینه افراطی نتانیاهو از جمله ایتمار بن‌ گویر و بزالل اسموتریچ وزیر دارایی شرکت کنند. در سوی مقابل جنبش مردمی جوانان قدس روزهای پنجشنبه و جمعه (18 و 19 می) را روز «پرچم فلسطین » اعلام کرد و خواهان برگزاری روز پرچم فلسطین طی این روزها و در تمام نقاط سرزمین های اشغالی به منظور خنثی کردن تحرکات صهیونیست‌ها شده است.

سیف القدس دیگری در راه است؟

دو سال پیش، این رویداد مصادف شده بود با ۲۸ رمضان و تحصن فلسطینی‌ها در مسجد الاقصی در هفته منتهی به روز جهانی قدس. در این روز، صهیونیست‌های افراطی به مسجدالاقصی یورش بردند و پس از آن بود که نبرد «سیف القدس» علیه اشغالگران از سوی مقاومت فلسطین رقم خورد و صهیونیست‌ها ناگزیر به لغو راهپیمایی پرچم و تعویق آن شدند.

حال روزنامه یدیعوت آحارونوت اعلام کرد که پلیس رژیم صهیونیستی از بیم آغاز احتمالی دور جدید حملات راکتی مقاومت از غزه در روز پنجشنبه به حالت آماده‌باش درآمده و  سامانه گنبد آهنین را در اطراف قدس مستقر و فعال کرده است. روز گذشته بخش رسانه‌ای گردانهای «شهید عزالدین القسام» شاخه نظامی جنبش حماس با انتشار تصویری جدید در آستانه راهپیمایی پرچم‌، به صهیونیست‌ها هشدار داد. در این تصویر آمده است: «شمشیر قدس (سیف القدس) هرگز غلاف نمی‌شود»، امری که یادآور عملیات سیف‌القدس در زمان برگزاری راهپیمایی پرچم در سال ۲۰۲۱ است. در چنین فضایی است که بسیاری از ناظران و کارشناسان سیاسی، درباره آغاز دور جدیدی از تنش و درگیری میان فلسطینی‌ها و اشغالگران هشدار می‌دهند و محافل امنیتی صهیونیست خود را برای حملات موشکی فلسطینی از غزه به دلیل برگزاری راهپیمایی پرچم‌ در روز پنجشنبه آماده می‌کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.