افزایش ظرفیت نیروگاهی یکی از سرفصل‌های برنامه ۱۴۰ اقدام وزارت نیرو برای عبور از اوج بار تابستان امسال است که تاکنون بیش از ۷ هزار مگاوات افزایش یافته است.

افزایش ۷ هزار مگاواتی ظرفیت نیروگاهی برای عبور از تابستان

به گزارش قدس آنلاین، تجربه تلخ خاموشی‌ها در سال ۱۴۰۰ وزارت نیروی دولت سیزدهم را مصمم کرد تا همه تلاش خود را برای زدودن این خاطره تلخ به کار بگیرد به طوری که تابستان پارسال را بدون خاموشی گذراندیم؛ وزارت نیرو برای تکرار تابستان بدون خاموشی در سال جاری نیز از مهر ماه پارسال اقدامات خود را آغاز و یک برنامه ۱۴۰ اقدامی طراحی و اجرا کرد.

یکی از سرفصل‌های این برنامه افزایش ظرفیت نیروگاهی کشور است.

در همین رابطه «مصطفی رجبی مشهدی» سخنگوی صنعت برق با اشاره به اقدام‌های وزارت نیرو از ابتدای دولت مردمی سیزدهم، گفت: برای تامین برق پایدار و به حداقل رساندن ناترازی تولید و مصرف برق در سال ۱۴۰۲ برنامه‌ریزی سنگینی انجام داده‌ایم.

بر اساس اعلام شرکت مدیریت شبکه برق، وی افزود: یکی از این اقدام‌ها افزایش در ظرفیت میزان تولید برق بوده که از ابتدای دولت سیزدهم بیش از ۷ هزار و ۴۵ مگاوات نیروگاه جدید به مدار آمده است .

رجبی مشهدی ادامه داد: رشد مصرف سالانه برق هم به دلیل اضافه‌شدن مشترکان جدید به صنعت برق که اغلب آنها مشترکان خانگی هستند حدود ۵ درصد مصرف برق را افزایش می‌دهد.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: امسال میزان ناترازی موجود در صنعت برق را حدود ۱۰ هزار مگاوات تخمین زده‌ایم، اما سعی خواهیم کرد با برنامه‌ریزی خوبی که انجام شده از جمله اجرای برنامه‌های تشویقی پرداخت پاداش صرفه‌جویی به مشترکان خانگی این ناترازی را به کمترین میزان ممکن برسانیم.

افزایش پاداش صرفه‌جویی راهکار دیگر برای مدیریت مصرف

تلاش برای ترغیب مردم به همکاری و مشارکت در برنامه‌های وزارت نیرو یکی دیگر از جمله برنامه‌های طراحی شده است.

سخنگوی صنعت برق در همین رابطه با بیان اینکه طرح پاداش مشترکان خانگی از ابتدای خردادماه اجرایی می‌شود و تا پایان شهریور ادامه دارد گفت: در طرح امسال همه ۳۱ میلیون مشترک خانگی می‌توانند مشارکت داشته باشند

رجبی مشهدی خاطرنشان کرد: امسال حتی مشترکان بالای الگو هم که مصرفشان را نسبت به دوره مشابه سال گذشته کاهش دهند نیز این شانس را خواهند داشت تا از دریافت پاداش‌های بی‌سابقه‌ای که در نظر گرفتیم بهره‌مند شوند .

وی افزود: در مناطق گرمسیر که ۳ یا ۴ کولر استفاده می‌شود حتی با خاموش کردن یکی از کولرهای اضافی می‌توانند از پاداش کاهش مصرف تا یک میلیون تومان نیز بهره‌مند شوند.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران ادامه داد: در مناطق عادی که اکثر مناطق ایران جزو اقلیم عادی محسوب می‌شود، مثل، تهران، تبریز، مشهد، اصفهان و.... هم اگر از دور کند کولرهای آبی استفاده کنند می‌توانند تا ۱۵۰ هزار تومان در ماه از پاداش صرفه‌جویی برخوردار شوند .

رجبی مشهدی با اشاره به این موضوع که جهت تامین برق پایدار و مطمئن همه همکاران صنعت برق با تمام قوا در تلاش هستند از همه هموطنان درخواست کرد از ابتدای خرداد در طرح کاهش مصرف برق خانگی مشارکت کرده و به‌ازای هر کیلووات ساعت کاهش مصرف تا ۲۰۰۰ تومان پاداش صرفه جویی دریافت کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.