سرپرست ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد با اشاره به اهمیت برنامه های این کانون گفت: این مرکز، سهمی در اعتبارات استانی ندارد و با وجود یادآوری به مسوولان استان، هنوز این امر محقق نشده است.

کانون مساجد یزد سهمی در اعتبارات استانی ندارد

به گزارش قدس انلاین، محسن رستگاری" روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: این نهاد برنامه های مختلفی را در طول سال برای جذب نوجوانان و جوانان اجرا می کند که امید است با اختصاص سهمی از اعتبارات استانی برنامه های پویاتری طراحی شود.

وی در ادامه با اشاره به آغاز دهه کرامت از ۳۱ اردیبهشت ماه به مدت ۱۰ روز افزود: جلساتی با حضور دستگاه های عضو و فرهنگی استان برگزار و هر کدام برنامه های مختلفی را در این دهه برگزار می کنند.

وی افزود: در این مدت استان میزبان خدام حضرت معصومه (ع) و خادمان رضوی است که برای آنها برنامه های مختلفی در شهرستانها و روستاهای استان تدارک دیده شده است.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد تجلیل از امامزادگان، مراسم میلاد امام رضا(ع) و برپایی جشن های مختلف را از دیگر برنامه های این دهه بیان کرد و گفت: همچنین جشن بزرگداشت روز دختر با عنوان "دختران با طروات" شنبه شب ۳۰ اردیبهشت در دانشکده حضرت رقیه (س) برپا می شود.

وی ایجاد نشاط عمومی در سطح جامعه، تبیین اصل ولایتمداری و حفظ ارزش‌های دینی و اسلامی و زنده نگه‌داشتن این دستاوردها، ایجاد فضای معنوی و ترویج و نشر فرهنگ رضوی و سیره ائمه و ایجاد یکپارچگی بین نهادها و دستگاه‌های را از اهداف برنامه های دهه کرامت بیان کرد.

رستگاری در ادامه به برنامه‌های کانون مساجد استان اشاره کرد و گفت: طرح تلاوت نور» یکی از طرح‌های ماندگار است که در قالب این طرح کرسی‌های تلاوت به صورت هفتگی در مساجد برگزار می شود.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد در ادامه با اشاره به مسابقات قرآنی «مدهامتان» افزود: این مسابقات برای شانزدهمین سال است که در کانون مساجد استان برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: این مسابقات در رده‌های سنی کودکان زیر هفت سال، نوجوانان ۷ تا ۱۶ سال و جوانان ۱۷ تا ۳۰ سال در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت تقلیدی، قرائت ترتیل، مفاهیم، معارف اهل بیت، اذان، حفظ کل، حفظ جزء ۳۰، مکبری و قرائت نماز برگزار می‌شود .

وی خاطرنشان کرد: علاقمندان تا ۳۰ تیرماه فرصت دارند در این مسابقات شرکت کنند.

رستگاری در ادامه به طرح طراوت هم اشاره کرد و گفت: این طرح با هدف احیای کارکردهای مساجد به اجرای فعالیت های فرهنگی و هنری و با محوریت مساجد برگزار می شود.

وی تعداد کانون های مساجد در استان را ۸۵۹ باب بیان کرد و گفت: ۳۶۸ کانون در شهر یزد قرار دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.