تایوان از برگزاری رزمایشی ۵ روزه با نظارت ژنرال‌های آمریکا با هدف شبیه سازی حملات احتمالی ارتش چین خبر داد.

رزمایش مقابله با دشمن فرضی در تایوان با نظارت ژنرال‌های آمریکا

به گزارش قدس آنلاین، وزارت دفاع جزیره تایوان روز شنبه از برگزاری رزمایشی با نظارت ژنرال‌های آمریکا با هدف شبیه سازی حملات احتمالی ارتش چین به این جزیره خبر داد.

 ارتش تایوان در روزهای آینده شبیه سازی حمله نیروهای دشمن فرضی را که به طورهمزمان در سه ساحل در شهر«یلان» فرود می آیند، برگزار خواهد کرد.

این رزمایش در حالی برگزار می‌شود که در بحبوحه تنش‌های چین و غرب بر سر تایوان، «تسای اینگ-وی» رئیس‌جمهور تایوان اعلام کرد که جنگ، گزینه مد نظر این جزیره نیست.

رئیس‌جمهور تایوان روز شنبه گفت: «جنگ با چین گزینه نیست. هیچ طرفی نمی‌تواند به طور یکجانبه از طریق ابزارهای غیرمسالمت آمیز وضع موجود را تغییر دهد. حفظ وضع موجود صلح و ثبات، مورد اجماع جهان و تایوان است.»

اظهارنظر «تسای اینگ-وی» درباره لزوم حفظ وضع موجود در شرایطی مطرح شده که مقام‌های چین بارها به او و دیگر مقام‌های دولتش درباره تحرکات «جدایی طلبانه» و اقدامات آمریکایی‌ها هشدار داده است.

به گزارش تایوان نیوز، کارشناسان نظامی شمار محدودی از سواحل اطراف تایوان را به عنوان «سواحل قرمز» شناسایی کردند که تهاجم نیروهای چینی در آنها آسان‌تر است. قرار است در این رزمایش نیروهای دریایی و تفنگداران تایوان در قالب نیروهای مهاجم با دشمن فرضی مبارزه کنند. هدف از این رزمایش کشف نقاط ضعف در طرح‌های دفاعی و یافتن راهی برای جبران آن است.

وزارت دفاع تایوان اعلام کرده در صورت نیاز ارتش نیروهای بیشتری را برای کمک به دفع حملات شبیه سازی شده دشمن فرضی به سواحل اعزام می‌کند.

یک منبع خبری دیگر تایوان در همین زمینه گزارش کرد که گروهی متشکل از  ژنرال های بازنشسته آمریکا ناظر این رزمایش پنج روزه خواهند بود.

تایوان بخشی از چین محسوب می‌شود که ادعاهای جدایی‌طلبانه دارد؛ ادعاهایی که کشورهای جهان و سازمان ملل به‌رسمیت نمی‌شناسند. پکن همواره با هرگونه تماس بین نمایندگان تایوانی و مقامات غربی به ویژه مسئولان عالی‌رتبه سیاسی یا نظامی از کشورهایی که پکن با آن‌ها روابط دیپلماتیک دارد، مخالف بوده و می‌گوید این سفرها، اصل چین واحد را نقض می‌کند و پیام‌های نادرستی به نیروهای جدایی‌طلب تایوان ارسال می‌کند

پایان پیام/.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.