مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: به نظر می رسد امروز بیش از گذشته باید روی بازنمایی تاریخی مفاخر خراسان رضوی برای نسل جدیدمان نقش آفرینی کنیم.

باید روی بازنمایی تاریخی مفاخر خراسان رضوی برای نسل جدید نقش آفرینی کنیم

به گزارش قدس خراسان، محمد حسین زاده اظهار کرد: برگزاری مراسم بزرگداشت برای همه مفاخر ادبی و فرهنگی و علمی این استان نیازمند شکل‌گیری هسته مردمی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: سیاست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به تبع آن اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی آن است، پس از اینکه نخبگان هر شهرستان ایده اولیه برای بزرگداشت مفاخر خود را شکل دادند، با سیاستگزاری مناسب این ایده را پرورش داده و به شکل گیری آن کمک کند.

وی بیان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یک دستگاه سیاستگزار بوده و اجرایی نیست، دستگاه هایی مانند شهرداری، آموزش و پرورش، دانشگاه ها اجرایی بوده و باید آیین ها و بزرگداشتها توسط آنها برگزار شود، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیاستگزاری و هماهنگی های لازم را انجام می دهد اما مجری این بخش نیست.

حسین زاده گفت: تغییر رویکردی در وزازتخانه و انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور شکل گرفته و امید است بتوان بزرگداشت مفاخری مانند عطار و خیام را در گسترده ملی و بین المللی برگزار کرد، در این راستا خواهیم توانست جدا از برپایی بزرگداشت مفاخر در آرامگاه های آنان بتوان برنامه های جنبی هم در سطح مدارس و مراکز علمی را داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: به نظر می رسد امروز بیش از گذشته باید روی بازنمایی تاریخی مفاخر خراسان رضوی برای نسل جدیدمان نقش آفرینی کنیم، با این مفاخر می توان در مقابل هجمه بیگانگان در بخش تاریخی و هویت ملی مان مقاومت کرد تا آثار مربوط به زوایای شخصیت آنان با ادبیات امروزی به نسل نوجوان و جوان منتقل شود.

وی گفت: در مجموع رویکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آن است که همان طور که مراسم بزرگداشت فردوسی جنبه گسترده ای یافته و از زوایای مختلف به آن پرداخته می شود، با همراهی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور برنامه های کوچک و بزرگی برای پاسداشت فردوسی در نقاط مختلف کشور برگزار شود، بتوان برای مفاخری مانند عطار و خیام نیز چنین بزرگداشتی در سراسر کشور برگزار کرد و به جنبه های مختلف علمی و فرهنگی و هنری این مفاخر پرداخت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.