رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: حق اقامه نماز و قرآن بعد از گذشت چهل و چهار سال از انقلاب اسلامی، هنوز به خوبی ادا نشده است.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور: حق اقامه نماز در کشور به خوبی ادا نشده است

به گزارش قدس آنلاین،  حجت‌الاسلام «محسن قرائتی» روز یکشنبه از طریق ارتباط ویدیو کنفرانسی با ششمین اجلاس نماز استان مرکزی در اراک که با حضور نماینده ولی‌فقیه و استاندار مرکزی برگزار شد، افزود: اگر نماز هر انسان قبول شود، سایر عبادت‌ها نیز قبول می‌شود و باید در راه ترویج این مهم از هیچ کوششی بویژه در قشر جوان دریغ نشود.

وی بیان کرد: جای کار در حوزه فرهنگی و دینی زیاد است و نماز و قرآن در کنار هم هستند و به هر ۲ مهم باید به شکل پررنگ پرداخته شود.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور ادامه داد: استان مرکزی در بحث نماز جزو استان‌های برتر کشور است و باید از موقعیت جغرافیایی این استان در مجاورت با قم در برگزاری نشست‌های مذهبی و دینی بیش از پیش بهره‌گیری کرد.

حجت‌الاسلام قرائتی اظهار کرد: در همه مساجد اراک باید کلاس‌های تفسیر قرآن برگزار شود و تلاش شود تا جوانان و نوجوانان در این کلاس‌ها حضوری پررنگ داشته باشند.

وی گفت: اتاق کار هیچ مدیرکلی نباید شکیل‌تر از نمازخانه باشد و تلاش شود تا بهترین و مناسب‌ترین فضاها برای اقامه نماز اختصاص یابد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور افزود: مسئولان باید نسبت به دانشگاه فرهنگیان نگاه ویژه داشته باشند، زیرا این دانشگاه نقش موثری در تربیت نسل آینده کشور دارد.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر جمعیت است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.