معاون اول رئیس جمهور گفت: استفاده از پول ملی و توسعه همکاری‌های بانکی به عنوان عاملی مهم در تقویت مناسبات و مراودات تجاری می‌تواند زمینه تبادلات گسترده اقتصادی میان دو کشور را فراهم کند.

مخبر: استفاده از پول ملی در مراودات تجاری زمینه همکاری ایران و ویتنام را تسهیل می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، محمد مخبر در دیدار «تو لام» وزیر امنیت عمومی ویتنام، روابط ایران و ویتنام را صمیمانه و نزدیک توصیف کرد و با تاکید بر ضرورت توسعه همکاری‌های اقتصادی فیمابین گفت: گسترش مناسبات تجاری میان دو کشور می تواند به تعمیق و پایداری مستمر روابط سیاسی تهران – هانوی منجر شود.

وی همچنین با اشاره به زمینه های متعدد همکاری میان ایران و ویتنام، اظهار داشت: تهران و هانوی می‌توانند با ارتقاء سطح همکاری های فیمابین، ضمن جبران کاهش مبادلات تجاری ناشی از شیوع کرونا، جهش مناسبی در مناسبات اقتصادی و حجم مبادلات تجاری خود ایجاد کنند.

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اینکه باید بسترهای لازم برای فعال شدن بخش خصوصی دو کشور مهیا شود، خاطرنشان کرد: تسهیل صدور روادید و برقراری پرواز مستقیم میان دو کشور از ضرورت ها و پیش‌نیازهای مهم برای توسعه مناسبات تجاری و اقتصادی فیمابین است.

مخبر ضمن قدردانی از مواضع و حمایت های این کشور از جمهوری اسلامی ایران در مجامع بین المللی، به سالگرد روابط ۵۰ ساله دو کشور اشاره و اظهار امیدواری کرد سفر وزیر امنیت عمومی ویتنام به ایران، نتایج ملموس و مفیدی به همراه داشته باشد.

هانوی به دنبال تعمیق و گسترش روابط با تهران است

وزیر امنیت عمومی ویتنام نیز در این دیدار ضمن گرامیداشت پنجاهمین سالگرد روابط فی مابین گفت: دو کشور طی این سال ها روابط و همکاری های خوبی داشته اند و هانوی به دنبال تعمیق و گسترش روابط با تهران است.

«تو لام» ضمن تشکر از مواضع و نقش سازنده کشورمان در برقراری صلح و امنیت در خاورمیانه و در سطح منطقه، از حمایت های جمهوری اسلامی ایران برای عضویت غیردائم ویتنام در شورای امنیت سازمان ملل و کمیسیون حقوق بشر قدردانی کرد.

وی با تاکید بر استمرار و تقویت روزافزون روابط دو کشور در تمامی زمینه ها و حمایت از یکدیگر در محافل بین المللی، تصریح کرد: ویتنام در موضوعات مرتبط از جمهوری اسلامی ایران حمایت می کند و به دنبال ارتقاء سطح همکاری های اقتصادی و افزایش حجم مبادلات تجاری با ایران است.

وزیر امنیت عمومی ویتنام همچنین با اشاره به دیدارها و مذاکرات خود در تهران اظهار امیدواری کرد توافقات صورت گرفته در این سفر با نتایج و دستاوردهای خوبی برای دو کشور همراه باشد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.