جانشین فرمانده انتظامی شرق تهران از دستگیری فردی که به بهانه کمک به افراد مسن و بی‌سواد کارت عابر بانک را سرقت و پول برداشت می‌کرد خبر داد و گفت: متهم به ۳۰ فقره سرقت عابر بانک و برداشت مبلغ ۷۰۰میلیون ریال از حساب شاکیان اعتراف کرده است.

کلاهبرداری ۷۰۰ میلیونی از مردم به بهانه کمک به سالمندان

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ شهرام امیریان با اشاره به دستگیری سارق عابر بانک اظهار داشت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر سرقت کارت‌های عابر بانک این افراد و برداشت غیر مجاز از حساب، موضوع در دستور کار مأموران پلیس فتای شهرستان پردیس قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات اولیه از مالباختگان مشخص شد مدتی است که فردی با حضور در نزدیکی برخی از دستگاه‌های عابر بانک افراد مسن، بی‌سواد را شناسایی و با عنوان کمک برای برداشت وجه نقد و انتقال در فرصتی با غفلت شهروندان اقدام به سرقت عابر بانک آنان، برداشت از حساب و اقدام به خرید از فروشگاه‌های سطح شهر می‌کند.

جانشین فرماندهی انتظامی شرق استان تهران ادامه داد: در ادامه روند رسیدگی به این پرونده و در اقداماتی تخصصی علمی همراه با شیوه‌های نوی پلیسی متهم 35 ساله، شناسایی و در عملیات مأموران پلیس فتا دستگیر شد.

وی با اشاره به اعتراف متهم به 30 فقره سرقت عابر بانک و برداشت مبلغ 700میلیون ریال ازحساب شاکیان تصریح کرد: فرد دستگیر شده پس از تشکیل پرونده با قرار قانونی مناسب روانه زندان شد.

سرهنگ امیریان در پایان خاطر نشان کرد: مجرمان با شیوه و شگردهای مختلف اقدام به سرقت می‌کنند که لازم و ضروری است همشهریان خصوصا افراد کم‌سواد یا بی‌سواد ضمن مراقبت کامل به هشدارهای پلیس در این خصوص توجه کنند و برای استفاده از عابر بانک‌ها حتماً یکی از افراد مطمئن را همراه خود برده و از ارائه رمز عبور خود به دیگران اکیداً خودداری کنند و همچنین عزیزانی که در استفاده از دستگاه‌های خودپرداز ناتوان هستند در مواقع لزوم فقط به کمک آشنایان و اقوام خود اعتماد کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.