۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۲
کد خبر: 874832

سخنگوی شورای شهر مشهد، استعفای غلامحسین صاحبی را تایید و در مورد استعفای خودش گفت: فعلا برنامه‌ای ندارم.

یک عضو شورای شهر مشهد استعفا داد

موسی الرضا حاجی بگلو در گفتگو با خبرنگار قدس خراسان، خبرها درباره استعفای غلامحسین صاحبی را تایید و اظهار کرد: این استعفا بصورت کتبی امروز به رئیس شورا ارائه شد و در اولین جلسه علنی شورا که هفته دیگر برگزار می‌شود، توسط اعضا بررسی خواهد شد.

سخنگوی شورای شهر مشهد افزود: این درخواست استعفا با هدف ثبت‌نام و حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی است و هنوز به تایید اعضای شورای شهر نرسیده است.

وی در پاسخ به این سوال که شایعه استعفای خودش برای شرکت در انتخابات مجلس چقدر صحت دارد، گفت: فعلا برنامه‌ای ندارم.

حاجی بگلو در خصوص رویکرد اعضای شورا نسبت به این استعفا با توجه به تعلیق دو عضو دیگر شورا و به هم ریختن تیم ۱۵ نفره شورای ششم، اذعان کرد: این حق هر فردی است که بخواهد در حوزه دیگری فعالیت کند.

نایب رئیس شورای شهر مشهد درباره روند جایگزینی عضو جدید در شورا اظهار کرد: اگر استعفای آقای صاحبی پذیرفته شود یکی از اعضای علی‌البدل با عنوان عضو رسمی معرفی می‌شود اما در مورد جایگزینی اعضای تعلیق شده، باید جانشین بگذاریم که آقای حسامی هنوز مهلت دارد و برای آقای دائمی فرمانداری باید نظر بدهد.

با استناد به ماده ۲۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، اشخاصی مانند اعضای شورای اسلامی شهرها از داوطلب شدن در حوزه‌های انتخابیه‌ سراسر کشور محروم هستند مگر این که حداقل ۶ ماه قبل از ثبت‌نام از سمت خود استعفا کرده و به هیچ وجه در آن پست شاغل نباشند.

گفتنی است؛ طبق اطلاعیه ستاد انتخابات کشور، ثبت‌نام از داوطلبان نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ۱۹ آذر ۱۴۰۲ آغاز و به مدت هفت روز ادامه خواهد داشت. 

غلامحسین صاحبی، عضو شورای شهر مشهد، در رشته دامپزشکی تحصیل کرده است، وی علاوه بر این عضو شورای چهارم نیز بوده و در دوره پنجم، به عنوان عضو علی البدل اول جانشین امیر شهلا، عضو تعلیقی شورای پنجم شد.

خبرنگار: معصومه مومنیان

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.