رقم قرارداد لوکادیا و شیخ دیاباته برای پرسپولیس حدود هفتاد میلیارد تومان آب خورد.

جشن قهرمانی تمام شد؛ لزوم شفاف‌سازی درویش درباره لوکادیا و شیخ دیاباته

تیم فوتبال پرسپولیس موفق شد قهرمانی لیگ بیست و دوم را کسب کند؛ ان هم در شرایطی که سپاهان تنها یک امتیاز با این تیم اختلاف داشت و تنها به خاطر همین یک امتیاز نتوانست جام قهرمانی را از آن خود کند. سرخپوشان پایتخت در شرایطی قهرمان لیگ شدند که این عنوان را از فصل ۹۶-۹۵ تا فصل ۱۴۰۰- ۹۹ در اختیار داشتند و تنها فصل گذشته بود که استقلال توانست روند قهرمانی‌های این تیم را قطع کند.

از ابتدای لیگ تا به امروز پرسپولیس با چالش‌های عجیبی روبرو شد که مهمترین آن جدایی یورگن لوکادیا از این تیم در میانه مسابقات بود. او در برهه‌ای پرسپولیس را ترک کرد که پرسپولیس باید به مصاف استقلال در نیم‌فصل نخست می‌رفت.

جالب اینکه در نهم فروردین سال جاری سایت رسمی باشگاه پرسپولیس در خبری مدعی شد که از لوکادیا به فیفا شکایت کرده است؛ اما با مراجعه به سایت باشگاه، این خبر حذف شده است.

بیستم فروردین امسال لوکادیا به یک تیم چینی پیوست و در حالی که به نظر می رسید این بازیکن به واسطه نحوه جدایی‌اش از پرسپولیس نتواند به یک تیم دیگر بپیوندد این انتقال نهایی شد و حتی لوکادیا برای تیم جدیدش بازی و گلزنی هم کرد.

باشگاه پرسپولیس در همان بیست و یکم فروردین یک بار دیگر اقدام به انتشار خبری در خصوص لوکادیا کرد. در این خبر آمده: «طی روزهای گذشته برای به خدمت گرفتن یورگن لوکادیا از باشگاه پرسپولیس درخواست ITC کرده بود. درخواست مذکور از سوی باشگاه پرسپولیس پذیرفته نشد و طبعا مجوزی هم صادر نگردید. توضیح دلیل عدم صدور ITC هم روشن است. بر این اساس به نظر می‌رسد که باشگاه چینی از فیفا درخواست مجوز اضطراری کرده است تا زمانی‌ که تکلیف دعوای طرح شده از سوی باشگاه پرسپولیس نسبت به این بازیکن معلوم شود.»

از بیست و یکم فروردین تا به امروز باشگاه پرسپولیس هیچ خبر دیگری در خصوص لوکادیا منتشر نکرد؛ در حالی که شفاف‌سازی مدیران این باشگاه در خصوص قرارداد لوکادیا می‌تواند بسیاری از شائبه‌ها را از بین ببرد. باید مشخص شود این مدیران تا چه حد در این خصوص مقصر بوده‌اند. هر چند درویش دهم ماه گذشته(اردیبهشت) در خصوص این مسئله صحبت‌هایی انجام داده بود که البته در این صحبت‌ها هیچ نکته قابل توجه وجود نداشت. وی عنوان کرده بود:«مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در خصوص آخرین وضعیت پرونده یورگن لوکادیا توضیح داد: این پرونده در حال بررسی است. چون مسائل حقوقی است شاید جملاتی بگوییم که صلاح نباشد؛ اما ما کاملاً پیگیری می‌کنیم.»

گفته می‌شود قرارداد لوکادیا با پرسپولیس یک میلیون دلار بوده و ۳۰۰ هزار دلار از قرارداد این بازیکن به حسابش واریز شده بود. اگر فرض بر این گرفته شود که وی نتواند بقیه مبلغ قرارداد خودش را دریافت کند این بازیکن برای هر بازی که برای پرسپولیس انجام داده حدود یک میلیارد و هفتصد میلیون تومان دریافت کرده است.

پیوستن شیخ دیاباته به پرسپولیس هم یکی دیگر از عجیب ترین نقل‌وانتقالات پرسپولیس بود. این بازیکن که رقم قرارداد او حدود ۳۰۰ هزار دلار است باید مدیون مدیران باشگاه پرسپولیس باشد. چرا که با عملکردی ناامیدکننده که منجر به جدایی‌اش از الغرافه قطر شد و همچنین در شرایطی که در ۳۴ سالگی به خداحافظی از فوتبال فکر می کرد ناگهان با پیشنهاد پرطرفدارترین باشگاه ایران روبرو شد؛ آن هم در شرایطی که یحیی گل‌محمدی به شدت مخالف جذب این بازیکن بود.

رقم قرارداد لوکادیا و دیاباته با پرسپولیس روی هم رفته ۱ میلیون و سیصد هزار دلار است و با توجه به تجریبات گذشته به نظر می‌رسد باشگاه پرسپولیس باید این مبلغ را تمام و کمال به آنها پرداخت کند. این روزها که رضا درویش به واسطه قهرمانی پرسپولیس در لیگ، برای همه رجزخوانی می‌کند لازم است که در خصوص این ۲ بازیکن هم شفاف‌سازی کند؛ چرا که پای حدود ۷۰ میلیارد تومان پول در میان است. این شفاف‌سازی می‌تواند کار مدیران آینده پرسپولیس را راحت‌تر کند تا آنها بدانند با چه وضعی در این باشگاه روبرو خواهند بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.