معاون رییس‌جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: نخبگان رهبران اجتماعی هستند و مرجعیت فکری دارند و اگر به این باور برسند که می‌توانند تغییر ایجاد کنند جامعه را با خود همراه خواهند کرد.

رییس بنیاد شهید : نخبگان رهبران اجتماعی کشور هستند

به گزارش قدس آنلاین،  سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی روز دوشنبه در جلسه هم اندیشی ریاست عالی بنیاد با نخبگان تشکل های شاهد و ایثارگر استان لرستان اظهار کرد: دولت‌ها به تنهایی بدون نخبگان نمی‌توانند تحولات بنیادین، اساسی و ماندگار ایجاد کنند.، حفظ و نگهداری از تفکرات دولت با حضور نخبگان ضروری است و در تبیین و جهاد امور توضیح داده خواهد شد اما همسویی نخبگان در این مسیر موثر است.

وی افزود: در پیشانی این مسیر، نخبگان ایثارگر می‌باشند چراکه خون و زندگی خود را تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌اند و توسعه کشور را در اولویت قرار می‌دهند.

معاون رییس‌جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: ما کشوری مستقل، مردمی و عزتمند هستیم و دشمنان یک جنگ تمام عیار بدون زمان در ابعاد مختلف بر ما تحمیل می‌کنند و در گذشته این جنگ در جبهه ای کاملا مشخص بوده اما اکنون این جبهه متفاوت شده و هوشیاری بالایی نیاز دارد.

قاضی‌زاده هاشمی بابیان اینکه خودباوری و اعتماد به نفس همچنین عزتمندی ضروری است، افزود: نخبگان موتور پیش برنده جامعه‌ هستند، تاکنون هزاران میلیارد تومان در طول ۴۰ ساله انقلاب تسهیلات اشتغالزایی پرداخت شده اما همچنان وضعیت بیکاری آزار دهنده است.

وی بیان کرد: نخبگان با هدایت افراد و هدفمند کردن تسهیلات می‌توانند شغل پایدار ایجاد کنند، نخبگان فرهنگی باید میدان داری کنند و اقدامات لازم فرهنگی را در اختیار چهره‌های موثر قرار خواهیم داد.

وی افزود: شهیدان از مقام بالایی برخوردار هستند و قله های شناخته شده می‌باشند و باید تلاش کنیم شهید پژوهی، شهید مبنایی و شهید محوری در هر مدرسه، محله و مسجد در دستور کار قرار گیرد و از اولویت‌های برنامه های بنیاد شهید و امور ایثارگران خواهد بود.

معاون رییس‌جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: در ۱۸ ماه اخیر بودجه بنیاد نسبت به پارسال بیش از ۲ و نیم برابر شده و به ۷۵ هزار میلیارد تومان رسیده همچنین ۴۳۰ هزار مورد دیدار با خانواده شهدا در کشور انجام شده است.

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: مزار شهدا پایگاه توسعه معنویت هستند و ساماندهی گلزار شهدای هر شهرستان به صورت ویژه‌ در دستور کار قرار دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.