مشاور رئیس‌جمهور سوریه گفت که حضور رئیس‌جمهور اوکراین در نشست سران اتحادیه عرب تلاشی نافرجام از سوی غرب بوده است.

مشاور اسد: حضور زلنسکی در نشست جده تلاش نافرجام غرب بود

به گزارش قدس آنلاین بثینه شعبان» مشاور «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه، امروز (دوشنبه)، در یادداشتی که روزنامه سوری «الوطن» آن را منتشر کرده است، به حضور «ولودیمیر زلنسکی» در نشست اخیر اتحادیه عرب واکنش نشان داد.

مشاور رئیس‌جمهور سوریه گفت: «حضور زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین در اجلاس [سران اتحادیه عرب] فقط یک تلاش نافرجام از سوی کشورهای غربی بود؛ کشورهایی که می‌خواهند ثابت کنند همچنان هستند. در حالی که حضور خیره‌کننده سوریه، حضور رئیس‌جمهور بشار اسد و تکمیل درخشندگی و حضور کامل عربیت مهم‌ترین رویداد در این اجلاس بود.»

ولودیمیر زلنسکی، روز جمعه هفته گذشته، در سفری ازپیش‌اعلام‌نشده و به منظور شرکت در نشست سران اتحادیه عرب با یک هواپیمای فرانسوی از لهستان به عربستان سعودی رفت.

روزنامه الوطن پیشتر خبر داده بود که همزمان با آغاز سخنرانی رئیس‌جمهور اوکراین در نشست سران اتحادیه عرب، هیأت سوری به سخنان او گوش فرا ندادند و از هدفون‌های ترجمه استفاده نکردند.

سوریه و اوکراین با یکدیگر روابط دیپلماتیک ندارند. تنها چند هفته پس از قطع ارتباط کی‌یف با دمشق به علت به‌رسمیت شناختن استقلال جمهوری‌های لوهانسک و دونتسک، سوریه نیز، سال گذشته میلادی، در اقدامی متقابل روابط خود را با اوکراین قطع کرد.

پایان پیام/م

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.