وزیرجنگ رژیم صهیونیستی مدعی شده است که ایران در حال ایجاد «پایگاه‌های تروریستی شناور» در دریاهای خاورمیانه است.

نگرانی وزیرجنگ رژیم صهیونیستی از توان نیرو دریایی ایران

به گزارش قدس آنلاین، توان ایران در توسعه صنایع نظامی دریایی و همچنین نشان دادن قابلیت‌های نیروی دریایی ایران با خشم مقامات صهیونیستی روبرو شده است. به تازگی نیز وزیرجنگ رژیم صهیونیستی پس از مأموریت موفق ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش ایران مدعی شده است که ایران در حال ایجاد «پایگاه های تروریستی شناور» در دریاهای خاورمیانه است.

یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در یک کنفرانس امنیتی مدعی شد که ایران در تلاش برای ایجاد «پایگاه‌های تروریستی شناور در فضای دریایی خاورمیانه» است و از این رو کشتی‌های تجاری را به کشتی‌های نظامی تبدیل می‌کند.

گالانت در کنفرانس هرتزلیا در مؤسسه سیاست و استراتژی در تل آویو گفت که بخش جدیدی از سپاه پاسداران ایران شامل نیروهای دریایی است که کشتی‌های تجاری را با پهپادها و سیستم‌های موشکی مسلح می‌کنند.

گالانت در این کنفرانس در چند نوبت نسبت به ارتقای توان دریایی نیروهای نظامی ایران ابراز نگرانی کرد.

این مقام صهیونیستی همچنین خواستار اتخاذ یک سیاست هماهنگ و برنامه ریزی شده در مقابله با توان و برنامه‌های ایران در حوزه دریاها شد. این چهره جنگ طلب رژیم صهیونیستی همچنین راه‌های مقابله با تهدید هسته‌ای ایران و همچنین فعالیت‌های جمهوری اسلامی در سراسر منطقه را تشریح کرد.

ادعاهای وزیرجنگ رژیم صهیونیستی پس از بازگشت موفق ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش از مأموریت جهانی صورت می‌گیرد. لازم به ذکر است که ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران مهرماه ۱۴۰۱ عازم مأموریت سفر دریانوردی به دور کره زمین شد. این ناوگروه متشکل از ناوشکن تمام ایرانی دنا و ناوبندر مکران پس از ماه‌ها دریانوردی، پهلوگیری در بنادر و عبور از تنگه‌های مختلف دنیا توانست با اقتدار وارد حیاط خلوت آمریکا شده و پوشالی بودن اقتدار آمریکا را به جهانیان ثابت کند.

حضور این ناوگروه در تنگه پاناما یک پیام بسیار مهم برای آمریکایی‌ها داشت و آن اینکه هیچ کسی قادر به ایجاد سد در برابر توان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران نیست و این ناوگان با پیام صلح و دوستی و تأمین امنیت دریایی بین‌المللی در همه‏ آب‌های جهان دریانوردی می‌کند.

با توجه به اینکه در سال‌های اخیر سمت‌وسوی خاص تهدیدها علیه جمهوری اسلامی ایران به حوزه دریا سوق پیدا کرده، سفر ناوگروه‌ها در دریاهای آزاد، تأمین کامل امنیت مرزهای دریایی و منافع ملی بیش از پیش مورد توجه مسئولان نیروهای مسلح قرار گرفته است. اگر تنگه هرمز، مالاکا و باب المندب را به عنوان ۳ رأس یک مثلث در نظر بگیریم، عمده تجارت‌های دریایی از دل این مثلث می‌گذرد که بیشترین تهدیدها علیه شناورهای تجاری کشورها نیز در این منطقه روی می‌دهد.

نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز از مهم‌‏ترین بازیگران ایجاد امنیت محسوب می‌شود که نه تنها در حوزه تأمین امنیت مرزهای آبی و دفاع از منافع ملی خود موفقیت چشمگیری کسب کرده، بلکه نگاه خود را از مرزهای آبی داخلی به دوردست بُرده که این نشان‌دهنده ایفای نقش بین‌المللی و تأمین امنیت در دریاها برای خود و سایر کشورهاست.

نیروی دریایی ارتش با حضور در دریاهای آزاد، ضمن حفاظت و حراست از مرزهای سرزمینی دریایی خود و محیط پیرامونی، همواره از منافع ملی جمهوری اسلامی ایران در تعاملات منطقه‌ای و بین‌المللی دفاع کرده است. ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی با انجام موفقیت‏آمیز این مأموریت خطیر، یکی از مؤلفه‌های قدرت و توسعه‏یافتگی در عرصه بین‌المللی که قدرت امنیت دریایی است را به خوبی معنا کرد و اقتدار جمهوری اسلامی ایران را در عرصه دریا به جهانیان ثابت کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.