۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۷
کد خبر: 875453

رییس بنیاد مسکن گفت: هزینه ساخت واحدهای یک طبقه نهضت ملی مسکن در بعضی روستاها متری ۶ میلیون تومان است و امسال به طور مرتب در هر ماه خانه‌هایی را تکمیل و افتتاح می‌کنیم.

هزینه ساخت مسکن ملی در روستاها اعلام شد

به گزارش قدس آنلاین، اکبر نیکزاد اظهار کرد: از یک میلیون واحد نهضت ملی مسکن، ساخت سالیانه ۴۰۰ هزار واحد به عهده بنیاد مسکن سپرده شده که ۲۰۰ هزار واحد شهری و ۲۰۰ هزار واحد روستایی است.

وی افزود: سال گذشته ۳۶۰ هزار واحد شهری و روستایی توسط بنیاد مسکن به مرحله اجرا رسید. امسال در گزارشی که به رییس‌جمهور ارایه کردیم، متعهد شدیم که ۴۰۰ هزار واحد سهمیه سال جاری و ۴۰ هزار واحد سال باقی مانده از قبل را احداث کنیم؛ بنابراین امسال ۴۴۰ هزار واحد توسط بنیاد مسکن به مرحله اجرا می‌رسد.

رییس بنیاد مسکن درباره این موضوع که اخیرا توسط برخی فعالان اقتصادی عنوان شده هزینه ساخت هر متر مسکن حدود ۱۲ میلیون تومان است گفت: این مساله را تایید نمی‌کنم؛ زیرا هم‌اکنون در روستاها هزینه ساخت خانه‌های یک طبقه تقریبا متری ۶ میلیون تومان است.

به گفته نیکزاد در حال حاضر وام ۲۰۰ میلیون تومانی ساخت در روستاها پرداخت می‌شود؛ روستاییان هم همت می‌کنند و با اضافه کردن آورده خودشان واحدها را می‌سازند.

رییس بنیاد مسکن با بیان اینکه نوسانات قیمت مصالح ساختمانی و دستمزد را انکار نمی‌کنیم گفت: در طرح نهضت ملی مسکن ما امانتدار مردم هستیم. متقاضیان پولهای خود را به پروژه‌ها تزریق می‌کنند تا صاحب خانه شوند. قیمت ساخت در هر منطقه از کشور متغیر است و نرخ تمام شده پروژه‌ها بر اساس کیفیت مصالح، تعداد طبقات، آسانسور و مشاعات متفاوت خواهد بود.

نیکزاد درباره افتتاح پروژه‌های نهضت ملی مسکن توسط بنیاد گفت: امسال هر ماه واحدهای تمام شده را تحویل می‌دهیم و در واقع ماهیانه به طور مرتب افتتاح خواهیم داشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.