استاندار ایلام از بازگشت ۱۰۶ واحد تولیدی تعطیل شده به چرخه تولید خبر داد.

بازگشت ۱۰۶ واحد تولیدی تعطیل شده به چرخه تولید

به گزارش قدس آنلاین، دکتر «حسن بهرام‌نیا»  امروز چهارشنبه ۳ خرداد ماه در نشست منطقه‌ای مدیران و کارشناسان بخش تعاون غرب کشور با حضور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه که در دانشگاه ایلام برگزار شد با گرامیداشت سوم خرداد ماه و سالروز آزادسازی خرمشهر، اظهار کرد: سوم خرداد روزی تاریخی برای ملت ایران است که حماسه‌سازان و دلیرمردان این سرزمین خلق حماسه کردند و شهر خرمشهر را از تسخیر دشمن تا دندان مسلح با آن همه موانع سخت‌افزاری آزاد کردند و  این حماسه بی‌نظیر جز با همدلی، ایثار و مقاومت و در یک جمله تقوا، خدامحوری و دین‌باوری محقق نمی‌شد.

وی با بیان اینکه تقویت  تعاونی‌ها رابطه مستقیمی با کارآفرینی، اشتغال و تولید دارد، افزود: یکی از مهمترین دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب اجرایی شدن اصل ۴۴ قانون اساسی و تقویت بخش خصوصی است که متأسفانه آن گونه که باید اجرایی نشده و تنها بخشی از آن عملیاتی شده است این در حالی است که هر جا  امور را به مردم واگذار کردیم به همان میزان نیز موفقیت حاصل شده و از نظر علمی و تجربی این باور ثابت شده است‌.

استاندار ایلام ادامه داد: تقویت تعاونی‌ها ضریب بهره‌وری را افزایش می دهد و دست‌اندرکاران این عرصه نقش خرد جمعی را ایفا می کنند و این نشست بهترین فرصت برای بررسی راهکارهای لازم در جهت رونق اشتغال و کار و تولید است.

بهرام‌نیا حمایت دولت سیزدهم از بخش تعاونی‌ها را یک راهبرد اساسی عنوان کرد و گفت: دولت از مجموعه تعاونی‌ها حمایت همه‌جانبه می‌کند، باید تلاش کنیم مردم تاثیرگذار در اقتصاد باشند و لازمه آن تقویت و مقوم کردن بخش تعاونی‌ها است.

وی با بیان اینکه تعاونی‌ها به صورت مستقیم در تحقق شعار سال رهبر فرزانه انقلاب تاثیرگذار هستند و در استان نیز به این موضوع توجه شده است، گفت: به عنوان نمونه امروز در استان ایلام نزدیک به ۵ هزار خانوار مرزنشین در قالب تعاونی فعالیت دارند که تقویت این حوزه‌ها منجر به تثبیت مرزها شده و حتی از مهاجرت نیز جلوگیری می‌کند.

استاندار ایلام تصریح کرد: تقویت این حوزه باعث توسعه شهر و روستا می‌شود و نشاط اجتماعی را در روستاها ایجاد می‌کند، لذا باید در حوزه‌های گوناگون نفت، گاز و گردشگری نیز تعمیم یابد، استان ایلام ظرفیت‌های غنی و متنوعی در بخش‌های مختلف برای سرمایه‌گذاری دارد.

بهرام‌نیا  با بیان اینکه ایلام تنوع فراوانی برای سرمایه‌گذاری، اشتغال و کارآفرینی دارد، خاطرنشان کرد: عنایت به این ظرفیت‌ها و سهم اشتغال استان در سال گذشته کمتر از ۷ هزار نفر بود که این سهم به  به ۱۷ هزار نفر رسید که در مقیاس ملی ایلام رتبه اول را کسب کرد، علاوه بر این در طی این مدت تعداد ۱۰۶ واحد تولیدی تعطیل شده مجدد فعال و به چرخه تولید بازگشتند.

مسکنی ، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این برنامه با بیان اینکه توسعه تعاونی‌ها، رونق اقتصادی را در پی خواهد داشت، گفت: میزان پرداخت تسهیلات به تعاونی‌ها به ۱۸۱ درصد رسید و تعداد تعاونی‌ها نیز افزایش یافته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.