لایحه تغییرات قضایی رژیم صهیونیستی به عامل گسست در سرزمین های اشغالی تبدیل شده است.

بودجه رژیم صهیونیستی؛ عامل جدید گسست در سرزمین‌های اشغالی

به گزارش قدس آنلاین، «یدیعوت آحارونوت»، بودجه پیشنهادی کابینه حاکم بر رژیم صهیونیستی برای سال ۲۰۲۴ - ۲۰۲۳ مبلغ ۴۸۴.۸ میلیارد شیکل (واحد پول رژیم صهیونیستی با برابری سه و نیم مقابل یک دلار) است. این رقم برای سالجاری ۴۵۲.۵ میلیارد شیکل بوده است.

اعضای کنست رژیم صهیونیستی شب گذشته با نسبت ۶۴ به ۵۵، به لایحه پیشنهادی کابینه نتانیاهو برای سال های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ رای دادند. لایحه بودجه بعدی ۱۸ ماه دیگر به کنست ارائه خواهد شد.

«روز اندوه» و «شب غارت»

"یائیر لاپید" رهبر ائتلاف مخالفان در کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی طی نطقی در این نهاد صهیونیستی در این باره گفت که لایحه بودجه نتانیاهو پشت کردن به اعتماد اسرائیلی ها و نوعی باج دهی و رشوه دادن است.

وی خطاب به «اسرائیلی ها» گفت: وقتی شما خواب بودید ویرانگرترین بودجه تاریخ (رژیم) اسرائیل تصویب شد که نه تنها شما و فرزندانتان، بلکه نوه هایتان هم باید برای تصویب آن تاوان بپردازند.

«بنی گانتس» وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی و رهبر حزب «اتحاد» رژیم صهیونیستی نیز گفت: اسرائیلی ها باید تاوان بودجه ای را بپردازند که به توافقات سیاسی اولویت داده و بر اساس حق السکوت بنا نهاده شده است.

وی گفت: (رژیم) اسرائیل توسط ائتلافی تندرو به گروگان گرفته شده که اقتصاد و جامعه را روی میز سیاست قربانی کرده است.

وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی با بیان اینکه امروز «روز اندوه» است، لایحه بودجه ارائه شده از سوی کابینه نتانیاهو را به چاه عمیقی تشبیه کرد که انتها ندارد.

در اعتراض به تصویب لایحه جدید رژیم صهیونیستی هزاران معترض اسرائیلی شب گذشته در اطراف کنست رژیم صهیونیستی تظاهرات برپا کردند و این شب را «شب غارت» نامیدند.

معترضان اسرائیلی همچنین یکی از راه های منتهی به کنست را بسته و از «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی خواستند شورایی را متشکل از نمایندگان همه اقشار برای حل اختلافات تعیین کند.

پلیس رژیم صهیونیستی هفت نفر از معترضان را بازداشت کرد. اتهام آنها پرتاب نارنجک های دودزا به سمت پلیس عنوان شد.

بودجه «خوب» و «مطلوب»

در مقابل نارضایتی چپ ها و سکولارها، کابینه راستگرای نتانیاهو از لایحه بودجه تصویب شده استقبال کرد و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در گفت وگو با شبکه ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد: بعد از تصویب لایحه بودجه، اکنون زمان گفت وگو درباره تصویب لایحه تغییرات قضایی است.

«بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی و رهبر حزب «صهیونیسم دینی»، موشه گافنی از رهبران حزب «اتحاد یهودیت توراتی»، «ایتامار بن گویر» رهبر حزب «عوتسما یهودیت» و دیگر رهبران احزاب افراطی حریدی و ارتدکس رژیم صهیونیستی که پیش از این نتانیاهو را تهدید به خروج از کابینه و فروپاشی آن در صورت افزایش ندادن بودجه خود کرده بودند لایحه بودجه را رضایت بخش و مطلوب عنوان کردند.

سهم خواهی احزاب تندرو از کابینه راست‌گرای رژیم صهیونیستی، گسست سیاسی و شکاف بین طیف‌های مختلف «اسراییلی» در سرزمین‌های اشغالی را تشدید کرده است.

یک عضو حزب افراطی «عوتسما یهودیت» در کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) روز گذشته تهدید کرده بود که در صورت تصویب نشدن افزایش بودجه حوزه انتخابیه، از حزبش خواهد خواست به کلیت لایحه بودجه رای ندهند.

«زویکا فوگل» عضو حزب افراطی «عوتسما یهودیت» در کنست روز یکشنبه در پیامی توئیتری نوشت: نتانیاهو به خوبی می داند که بدون ما، او هیچ پایه ایدئولوژیک و ائتلافی (برای داشتن اکثریت در کنست و تشکیل کابینه) ندارد.

وی برای نتانیاهو خط و نشان کشید و افزود: کم بودن بودجه منطقه «نقب و جلیله» و توسعه پیرامون آن خط قرمز من هستند.

این مقام صهیونیست و هم حزبی «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی نوشت: در صورت تصویب نشدن افزایش بودجه حوزه انتخابیه، از حزب «عوتسما یهودیت» خواهم خواست به کلیت لایحه بودجه رای ندهند.

در شرایطی که رژیم صهیونیستی دچار گسست شدید می باشد، روی کار آمدن تندروها گسست در جامعه صهیونیستی را تشدید کرده، به طوری که لایحه کابینه حاکم برای انجام تغییرات قضائی، موجب ناآرامی گسترده در سرزمین های اشغالی در طول ۲۰ هفته گذشته شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.