استاندار لرستان در جلسه با دست اندرکاران حج و زیارت استان گفت: در سال آینده با قول هایی که سازمان حج و زیارت کشور و سازمان هواپیمایی کشوری داده‌اند با تمهید شرایط، حجاج  لرستانی را در فرودگاه خرم‌آباد بدرقه خواهیم کرد.

سال آینده حجاج از طریق فرودگاه خرم آباد به حج اعزام می شوند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری لرستان، فرهاد زیویار در سالروز آزادی خرمشهر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و تبریک دهه کرامت اظهار داشت: به یمن این ایام امروز در جلسه ای در خدمت کارگزاران و دست‌اندرکاران مدیریت حج استان بودیم که گزارشی از طرف مدیر حج و اوقاف استان ارائه شد.

وی با اشاره به اینکه امسال از استان لرستان تعداد ۹ کاروان عازم بیت الله الحرام و مناسک حج هستند، افزود: در سفر حج تمتع، مسوولیت و ماموریت دست‌اندرکاران بسیار سنگین است و بخش های مختلفی از جمله کلاس های آموزشی، تمهید و تدارکات و انجام راهنمایی هایی است که دست‌اندرکاران برای حجاج باید انجام دهند.

استاندار لرستان تصریح کرد: حج و زیارت خانه خدا یکی از فرایض دینی ماست که برای زائر یک بار واجب است اما برای دست‌اندرکاران صرف نظر از خدمتی که به زوار انجام می دهند زیارت و توفیق مضاعف است.

زیویار با بیان اینکه ماموریت سازمان حج و زیارت سخت و پیچیده است، تصربح کرد: همه سلسله مراتب در کنار هم قرار می‌گیرند تا این واجب شرعی به نتیجه برسد و در این زمینه حقوقی علاوه بر ماموریت اداری بر گردنِ همه ما است .

وی افزود: کارهایی مثل انتقال تجربیات و اطلاعات لازم به حجاج، آموزش آداب و مناسک حج، برگزاری کلاس های آموزشی، رفع شبهات قبل از تشرف و در حین انجام زیارت از جمله اموری است که بر عهده سازمان حج و زیارت است.

زیویار با بیان اینکه در سفر حج به عنوان یک اجتماع عظیم دینی، مبادلات فرهنگی انجام می پذیرد، اظهار کرد: آموزش رفتارهای فردی و اجتماعی در سفر حج کار بزرگی است و ما صرفاً مسوول انجام تدارکات و تامین رفاه حجاج نیستیم و باید در زمینه ارتقای شان و منزلت حجاج تلاش کنیم.

استاندار لرستان افزود: با این که چند سالی بود حج و زیارت دچار محدودیت یا وقفه شده بود اما امسال وضعیت آن در شرایط مناسب قرار گرفته است و با برنامه ریزی های انجام شده این مشکلات به کمترین حد خود رسیده و بنا داریم با حمایت های لازم به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که این مشکلات در سال آینده به حداقل برسد .

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.