آلکسی لیخاچف رئیس شرکت هسته‌ای روس‌اتم و ژانگ کجیان رئیس آژانس انرژی اتمی چین درباره پروژه‌های مشترک هسته‌ای و چشم‌انداز همکاری‌های دوجانبه در این زمینه رایزنی کردند.

رایزنی مقام‌های چین و روسیه در باره چشم‌انداز همکاری هسته‌ای دو کشور

به گزارش قدس آنلاین به نقل از اسپوتنیک، شرکت دولتی روس‌اتم چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: همکاری‌های فعلی و طولانی‌مدت دو کشور در حوزه انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای از محورهای گفت‌وگوی طرفین در پکن بود.

روس‌اتم اعلام کرد : دو طرف همچنین درباره حل مسائل مربوط به «برنامه جامع همکاری طولانی‌مدت» در زمینه راکتورهای نوترون سریع و چرخه بسته سوخت هسته‌ای رایزنی کردند.

ولادیمیر پوتین و شی جین پینگ روسای جمهوری روسیه و چین ماه مارس در مسکو توافقنامه جامع همکاری طولانی‌مدت در زمینه راکتورهای نوترون سریع و چرخه بسته سوخت هسته‌ای را امضا کردند.

این سند حوزه‌های گسترده‌ای از جمله توسعه همکاری در پروژه‌های جاری هسته‌ای، اجرای پروژه‌های جدید مربوط به راکتورهای نوترون سریع، تولید سوخت اورانیوم-پلوتونیوم و مدیریت سوخت هسته‌ای را شامل می‌شود.

وانگ ونبین سخنگوی وزارت خارجه چین پیشتر گفته بود که همکاری پکن و مسکو در زمینه انرژی هسته‌ای هیچ مشکلی ندارد.

وی اظهار کرد: همکاری چین و روسیه در حوزه انرژی هسته‌ای غیرنظامی در چارچوب تعهدات بین‌المللی و توافقنامه‌های دوجانبه دولتی یک امر معمول و عادی است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.