شی جین پینگ رئیس جمهوری چین بر تقویت همکاری‌های کشورهای اوراسیا تاکید کرد و خواستار ایجاد چشم‌اندازهای جدید در مناسبات اروپا و آسیا شد.

چین خواستار ایجاد چشم‌اندازهای جدید در مناسبات اروپا و آسیا شد

به گزارش قدس آنلاین، شی که چهارشنبه از طریق تماس ویدیویی در مراسم افتتاحیه دومین «اجلاس اقتصادی اوراسیا» اتحادیه اقتصادی اوراسیا سخنرانی کرد، گفت: دنیا در حال تجربه تغییرات عمیقی است که در یک قرن اخیر سابقه نداشته است.

وی افزود: نمی‌توان در مقابل روند تاریخی حرکت به سوی دنیای چندقطبی و جهانی‌سازی اقتصاد مقاومت کرد و در میان جامعه جهانی اجماع گسترده‌ای برای ایجاد چندجانبه‌گرایی واقعی و توسعه هماهنگ در مناطق مختلف جهان وجود دارد.

شی تاکید کرد: اوراسیا بیشترین جمعیت، بیشترین کشورها و متنوع‌ترین تمدن‌های دنیا را داراست و در جهانی متلاطم و در حال تغییر، پیشبرد همکاری آسیا و اروپا نه تنها به رفاه مردم منطقه ارتباط دارد بلکه تاثیر عمیقی بر توسعه جهانی دارد.

وی با بیان اینکه ابتکار توسعه جهانی، ابتکار امنیت جهانی و ابتکار تمدن جهانی را مطرح کرده است، از همه کشورها خواست برای ایجاد یک جهان زیبا، پاک، فراگیر و باز همکاری کنند.

وی با بیان اینکه امسال دهمین سالگرد طرح ابتکار کمربند و جاده است، گفت که هدف نهایی این ابتکار یافتن راه‌های جدید برای کشورهای دور و نزدیک به منظور رسیدن به توسعه مشترک و بازگشایی «مسیر شادی» است، به گونه‌ای که تمام دنیا از آن بهره‌مند شود.

رئیس جمهوری چین همچنین ابراز امیدواری کرد: همه کشورها در جهت همکاری و ایجاد چشم اندازهای جدید برای همکاری میان آسیا و اروپا تاکید کرد.

اجلاس اقتصادی اوراسیا چهارشنبه به میزبانی روسیه در مسکو برگزار شد و بیش از ۲۷۰۰ هیات از ۵۴ کشور در آن شرکت کردند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.