مرحله نخست بهره برداری از فرودگاه منطقه ای شهدای گناباد به عنوان سومین فرودگاه استان خراسان رضوی روز پنجشنبه با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

فرودگاه شهدای گناباد افتتاح و به بهره برداری رسید

به گزارش قدس خراسان، رضا نصیری در حاشیه آیین بهره برداری از فرودگاه شهدای گناباد اظهار کرد: عملیات ساخت فرودگاه یاد شده در زمینی به وسعت ۲۶۰ هکتار و ۲ هزار و ۷۰۰ متر از ۳۰ سال قبل آغاز شد.

فرماندار گناباد افزود: برای تکمیل و بهره برداری از فرودگاه منطقه ای شهدای گناباد در مجموع ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی با اشاره به توجه خاص دولت سیزدهم در سرعت بخشی تکمیل و بهره برداری از فرودگاه گناباد تصریح کرد: از مجموع این میزان اعتبار هزار میلیارد ریال از ابتدای این دولت هزینه شده است.

نصیری گفت: ۹۴۵ میلیارد ریال هم برای اجرای طرح توسعه فرودگاه گناباد طی سال‌جاری اختصاص یافته که روند تخصیص و اجرای آن بعد از برگزاری مناقصه و واگذاری به پیمانکار آغاز می شود.

فرماندار گناباد افرود: علاوه بر شهروندان گنابادی افزون بر یک میلیون نفر از مردم ۱۵ شهرستان جنوب استان خراسان رضوی و مناطق شمالی استان خراسان جنوبی از مزایای این فرودگاه بهره مند می شوند.

وی بیان کرد: فرودگاه گناباد در سایه همدلی و پیگیری های مسوولان ذیربط اعم از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و فرمانداران مختلف این شهرستان به ثمر نشست و بعد از ۳۰ سال مردم به آرزوی دیرینه خود رسیدند.

نصیری گفت: از این میان صفایی نماینده فعلی گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی پیگیری‌های بسیاری برای سرعت بخشی تکمیل این فرودگاه انجام داد.

آیین افتتاح فرودگاه منطقه ای شهدای گناباد با حضور بالغ بر ۴۰۰ نفر از مسوولان کشوری و استانی شامل رییس مجلس شورای اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، مدیر عامل شرکت فرودگاههای کشور و سازمان هواپیمایی، سرکنسولهای کشورهای افغانستان، پاکستان، ترکمنستان و ترکیه در مشهد و مسوولان شهرستانهای همجوار برگزار شد.

یادآور می شود: فرودگاه گناباد به عنوان سومین فرودگاه مسافری استان خراسان رضوی تا فرودگاه مشهد ۲۷۰ کیلومتر، تا فرودگاه سبزوار ۳۰۰ کیلومتر و تا فرودگاه بیرجند ۲۱۸ کیلومتر فاصله دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.