رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ساخت فرودگاه گناباد از دید موضوعات بحرانهای طبیعی برای کشور مناسب و ضروری بود و بدون شک این فرودگاه به توسعه و پیشرفت این منطقه و شهرستانهای اطراف کمک می کند.

فرودگاه گناباد به توسعه و پیشرفت منطقه و شهرستانهای اطراف کمک می کند

به گزارش قدس خراسان، محمد باقر قالیباف روز پنجشنبه در آیین آغاز به کار فرودگاه گناباد اظهار کرد: زمانی می توان به پیشرفت و رشد تولید سرعت داد که همه به فهم مشترک در موضوعات به خصوص موضوعات اقتصادی برسیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: اگر در اقصی نقاط کشور هر کسی فقط به شهر و مرکز استان خود فکر کند هیچ وقت نمی توان به پیشرفت دست یافت چنان که طرحی نظیر فرودگاه گناباد که باید حداکثر در بازه زمانی سه ساله افتتاح می شد ۳۰ سال زمان برد.

وی بیان کرد: با خیلی از فرودگاه هایی که در کشور ساخته می شود موافق نیستم اما ساخت این فرودگاه از دید موضوعات بحرانهای طبیعی برای کشور مناسب و ضروری بود و بدون شک این فرودگاه به توسعه و پیشرفت این منطقه و شهرستانهای اطراف کمک می کند.

قالیباف گفت: در برنامه هفتم، دولت و مجلس مصمم هستند در مسیر بهره برداری بهینه از ظرفیتها و منابع گام برداریم و اگر در این مسیر باشیم در برنامه پنج ساله برنامه هفتم توسعه، کشور به ثبات اقتصادی می رود.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: امسال سال رشد تولید است، مجموعه نفت و گاز ایران ۱۹.۵ درصد ذخایر دنیا را تشکیل می دهد و رتبه اول را در دنیا در این حوزه داریم، حدود یک میلیارد متر مکعب در روز گاز تولید می کنیم اما در زمستان گاز نداریم و صنعت فولاد و پتروشمی به دلیل نبود گاز می خوابد.

وی ادامه داد: این درحالی است که چهار برابر استاندارد دنیا مصرف گاز داریم،این سرمایه متعلق به مردم است اما نوع بهره برداری به دلیل ضعف مدیریت امثال بنده به بدترین شکل ممکن از این ظرفیت استفاده می شود، این ظرفیت باید به بهترین شکل ممکن برای مردم صرف شود.مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

قالیباف گفت: مگر چه قدر عمر می کنیم، جوانان ما چه قدر فرصت برای ساختن زندگی مشترک، شغل و تهیه مسکن که حداقل زندگی است فرصت دارند، نباید بگذاریم سرنوشتمان این گونه رقم بخورد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: امروز فرصتهای بزرگی داریم و ۱۵ هزار کیلومتر راه آهن در کشور وجود دارد که چهار هزار کیلومتر از آن هیچ استفاده مفیدی ندارد، حتی هزینه اضافی برای نگهداری آنها نیز باید بشود.

وی اضافه کرد: اگر این چهار هزار کیلومتر برای گذرگاههای شمال- جنوب و دوبانده شدن راه آهن چابهار سرخس و مسیرهای مهم ساخته می شد، توسعه اقتصادی و تولید ثروت  به همراه داشت و امروز شاهد حرکت قطارهای باربری با سرعت پنج کیلومتر در ساعت با ظرفیت حداقلی نبودیم و قادر بودیم صدها میلیون تن کالا از این مسیرها جا به جا کنیم.

قالیباف گفت: در گذرگاه شمال و جنوب و شرق و غرب خشکی دنیا قرار داریم که عنایت خداوند است و درآمد این مسیر بیشتر از درآمد نفت و گاز است پس باید همه با همراهی هم در مسیر مصلحت و حق کشور حرکت کنیم. 

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: امروز نیازمند نگاه و رویکرد دفاع مقدس هستیم که در آن دوران با عزت از کشور دفاع کردیم و در بخش اقتصادی نیز نیازمند این باور هستیم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.