قائم مقام مرکز تحقیقات پرفشاری خون دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: ۳۳.۶ درصد از جمعیت اصفهان به بیماری فشار خون مبتلا هستند و بالغ بر یک سوم آنها نیز از بیماری خود اطلاع ندارند.

۳۳ درصد مردم اصفهان دچار بیماری فشار خون هستند

به گزارش قدس انلاین، سعیده بحرانی به عوامل ایجاد کننده پرفشاری خون اشاره کرد و اظهار داشت: بر اساس آمار از هر سه نفر یک نفر مبتلا به بیماری پرفشاری خون می‌شود که امروزه بالغ بر ۳۳.۶ درصد از جمعیت مردم اصفهان به این بیماری مبتلا هستند و بالغ بر یک سوم آنها نیز از بیماری خود اطلاعی ندارند.

وی با بیان اینکه سن بالا، چاقی، کم تحرکی و افزایش وزن، مصرف سیگار و الکل، مصرف غذاهای پر نمک، استرس و نداشتن آرامش روانی از عمده دلایل زمینه ساز فشارخون است که به جز سن، تمامی فاکتورها قابل پیشگیری است.

قائم مقام مرکز تحقیقات پرفشاری خون دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه فشارخون عامل نارسایی کلیه می‌شود و بدن را در یک سیکل معیوب قرار می‌دهد، تصریح کرد: فشارخون روی تمامی عروق بدن اثرگذار است و یکی از عوامل اصلی سکته قلبی، نارسایی قلبی و عوارض سو روی عروق مغزی می‌شود.

ورزش روشی برای درمان فشار خون

وی به عوامل پیشگیری از فشارخون اشاره کرد و اظهار داشت: فعالیت و ورزش در تمام سنین نقش مؤثری در پیشگیری از فشارخون دارد، نیاز است ۵ روز در هفته روزی ۲۰ دقیقه پیاده روی سریع یا سه روز در هفته فعالیت ورزشی منظم برای پیشگیری از شیوع فشار خون توسط افراد، انجام شود.

بحرانی رژیم غذایی که با کاهش مصرف نمک و افزایش مصرف میوه و سبزیجات همراه باشد را از عوامل مهم در پیشگیری از فشارخون بالا عنوان و توصیه نمود: افراد در معرض خطر بایستی با کاهش وزن و اندازه‌گیری منظم فشارخون، قندخون و چربی تحت نظر مراکز بهداشتی، در صورت بالا بودن فشارخون اقدام به درمان نمایند.

وی مصرف دخانیات را در بروز فشارخون بالا مؤثر خواند و گفت: قطع دخانیات به کنترل فشارخون ارتباط مؤثری دارد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.