من از بچگی مشهد بزرگ شده ام و دلبسته امام رضا(ع) هستم. هر وقت ایران و مشهد آمده ام محال است روزی یکبار به زیارت نروم هر وقت آمده ام حتی اگر روزهای کمی مشهد بوده ام حتما روزی یکبار حرم برای زیارت رفته ام. وقتی مشهدم هر روز باید زیارت بروم.

حسین طیبی در گفت‌وگو با قدس:  هرجای دنیا باشم مشهدی‌ام؛ همسایه امام رضا علیه‌السلام

صدیقه رضوانی نیا- حسین طیبی برای همه ایرانی ها و بخصوص مشهدی ها باعث افتخار است پسر فوتسالیست ایرانی با همان لحن صمیمی اش وقتی با درخواست مصاحبه از سوی ما مواجه شد فقط یکی دو روز از قهرمانی تیمش در جام باشگاههای اروپا می گذشت. او بشدت سرش شلوغ بود و با سیل پیام های تبریک این قهرمانی روبرو بود اما متواضعانه پذیرفت در گفت و گویی با ما آن هم از طریق فضای مجازی خاطرات مشهدی بودنش را مرور کند و از عشقی بگوید که به ساحت امام مهربانی ها دارد .

طیبی در این گفت و گو با همان ته لهجه شیرین مشهدی اش گفت: هر کجای دنیا که باشم فریاد می زنم مشهدی ام و به این شهر افتخار می کنم. همانطور که در اسپانیا دلم برای خانواده ام تنگ می شود بارها و بارها دلتنگ امام رضا(ع) شده ام و هوای حرم شان را کرده ام.

حسین طیبی اکنون در جزیزه زیبای مایورکا در شمال اسپانیا ساکن است منطقه ای زیبا و تاریحی در ساحل دریای مدیترانه. او در تیم فوتسال پالما بازی می کند که چند روز پیش با این تیم توانست قهرمانی جام باشگاههای اروپا را به دست آورد و کلکسیون افتخاراتش را کامل کند.

گفت و گوی با کاپیتان تیم ملی فوتسال ایران، بازیکن تیم پالمای اسپانیا و یکی از بهترین فوتسالیست های حال حاضر جهان، هم اکنون پیش روی شماست . 

در آن سوی دنیا و در حالی که هزاران کیلومتری از سرزمین مادری دور هستید حتما لحظه هایی پیش می آید که یاد ایران و مشهد بیفتید می خواهم بدانم حس شما به زادگاهتان چیست؟

من به مشهدی بودنم افتخار می کنم؛ شهری که در آن متولد شدم تلاش کردم رشد کردم و به افتخارات بزرگی رسیدم. شهری که خانواده ام در آن زندگی می کنند دوستان درجه یکم در آن شهر نفس می کشند و کلی خاطره های خوب، من از مشهد دارم.

به مردم مشهد هم افتخار می کنم که همیشه به من لطف داشتند مرا تشویق کردند و من همیشه تلاشم این بوده که قدردان لطف آنها باشم بخصوص وقتی موفقیت اخیرم بدست آمد سیل پیام های تبریک به سمت من روانه شد و من با تمام وجودم از همه هم وطنانم به خصوص مشهدی ها تشکر می کنم.

زندگی در مشهد برای شما چه طعمی داشت؟

برای من زندگی در مشهد همیشه رویایی بوده اتفاق های خوب زندگی من در این شهر افتاده.مهم ترین دلبستگی زندگی من که خانواده ام هستند در مشهد زندگی می کنند.

من هر وقت مشهد می ایم به محله بچگی هایم سر می زنم و بیش ترین وقتم در مشهد با خانواده و دوستان قدیمی ام می گذرد.من از بودن در مشهد بشدت لذت می برم.

در شهر رویایی شما امام رضا(ع) حضور دارند از او برایمان بگویید...

هم جواری با امام رضا(ع) همان افتخار بزرگی است که نصیب ما مشهدی ها و مردم ایران شده. اینکه ایشان همیشه کنار ما حضور دارند و به برکت حضورشان اتفاق های خوبی برایمان افتاده؛ افتخاری است که با هیچ چیزی در این دنیا قابل مقایسه نیست.

همجواری با ایشان هم خیلی رویایی است و بزرگ ترین اتفاق زندگی من است.

وقتی مشهد می آیید این سفر چگونه با زیارت امام رضا(ع) عجین می شود؟

من از بچگی مشهد بزرگ شده ام و دلبسته امام رضا(ع) هستم و هر وقت ایران و مشهد  آمده ام محال است روزی یکبار به زیارت نروم هر وقت آمده ام حتی اگر روزهای کمی مشهد بوده ام حتما روزی یکبار حرم برای زیارت رفته ام. وقتی مشهدم هر روز باید زیارت بروم روزی یک بار حرم نروم اصلا نمی شود.

هرجای دنیا باشم مشهدی ام؛ همسایه امام رضا(ع)

شما در میان فوتسالیست ها بازیکنی خیلی موفقی هستید هم در عرصه ملی و هم بین المللی.چقدر از این موفقیت ها را مدیون حضرت رضا(ع) هستید؟

من همیشه گفته ام هر چه در زندگی دارم را مدیون دعای خیر پدر و مادرم و لطف و دعای امام رضا(ع) هستم. در همه موفقیت هایم حضور ایشان را حس کرده ام و همیشه مدیون نگاه و لطف ایشان بوده و هستم.

خاطره ای هم از توسل خودتان و بقیه بازکنان تیم ملی فوتسال به امام هشتم دارید؟

یادم می آید سال۲۰۱۶  وقتی میخواستیم جام جهانی برویم همه تیم ملی فوتسال مشهد رفتیم و بعد زیارت حضرت رضا(ع) راهی جام جهانی شدیم.

اخرین موفقیت من هم که قهرمانی اروپا بود خیلی برایم شیرین است ۱۲ سال برای این عنوان زحمت کشیدم و می توانم بگویم یکی از مهم ترین موفقیت های زندگی ام بود. به عنوان یک ایرانی به این قهرمانی افتخار می کنم، بابتش بی نهایت خوشحالم و از امام رضا(ع) بخاطر این لطف نسبت به خودم بی نهایت ممنونم.

در پایان این گفت و گو چه حرف ناگفته ای دارید؟

من هرکجای دنیا که باشم همیشه دلم برای امام رضا(ع) و مشهد تنگ می شود . این امام و این شهر را هیچ وقت نمی شود فراموش کرد و دلتنگ شان نبود.

منبع: روزنامه قدس

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.