رییس سازمان اورژانس کشور، فرسودگی ناوگان آمبولانس را یکی از جدی‌ترین چالش‌های این مجموعه ذکر کرد و گفت: در نظر داریم امسال و سال آینده یک هزار و ۵۰۰ دستگاه آمبولانس به ناوگان اورژانس اضافه کنیم.

رییس سازمان اورژانس:۱۵۰۰ دستگاه آمبولانس به ناوگان اورژانس کشور اضافه می‌شود

به گزارش قدس انلاین، دکتر "جعفر میعادفر" روز پنجشنبه در مراسم آغاز به کار سی و نهمین همایش روسای سازمان‌های اورژانس کشور در یزد اضافه کرد: امیدواریم اعتبارات تملکی اورژانس در سال آینده استمرار پیدا کند و با جذب اعتبار لازم، ظرف چندسال سال آینده تمام ناوگان فرسوده از رده خارج شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه سالانه پنج میلیون ماموریت امدادی توسط نیروهای پرتلاش این سازمان برای خدمات رسانی به بیماران و حوادث مختلف صورت می گیرد افزود: از این تعداد ۸۰۰ هزار مورد آن مربوط به حوادث ترافیکی است.

وی تعداد پایگاههای اورژانس کشور را سه هزار و ۲۰۰ باب بیان و اظهار کرد: از این تعداد یکهزار و ۸۰۰ مورد جاده ای ، ۳۰۰ پایگاه شهری و ۵۲ پایگاه هوایی هستند.

این مسوول با اشاره به فعالیت اورژانس‌های دریایی در جنوب کشور برای انتقال بیماران از جزایر قشم و هرمز به مرکز استان گفت: در سال گذشته ۱۷۲ سورتی پرواز از اورژانس هوایی در استان یزد انجام شده است که این عدد قابل توجهی است.

وی با اشاره به فعالیت ۲۶ هزار نیروی اورژانس ۱۱۵ در کشور تصریح کرد: تمام این افراد با داشتن تحصیلات دانشگاهی و آکادمیک، خدمات با کیفیت به شهروندان ارائه می کنند.

میعادفر ادامه داد: در برخی شهرها بخاطر ترافیک و مشکلات تردد آمبولانس در کوچه و پس کوچه ها، اورژانس موتوری را توسعه دادیم که در این زمینه ۲۷۰ اورژانس موتوری در کشور فعال است.

رییس سازمان اورژانس کشور با اشاره به مظلوم و مهجور ماندن نیروهای اورژانس خاطرنشان کرد: این نیروها در همه حوادث حضور فعال و موثر دارند و جزو نخستین نیروهایی هستند که در صحنه حوادث حاضر می شوند اما هیچ عکس و نشانی از آنها در حوادث یا رسانه ها نیست برای اینکه آنها برای نجات انسانها فرصت عکس گرفتن ندارند.

فرسودگی ناوگان آمبولانس یکی از جدی‌ترین چالش‌های سازمان اورژانس کشور است که امسال و سال آینده یکهزار و ۵۰۰ دستگاه آمبولانس به ناوگان اورژانس اضافه می شود

دکتر میعادفر با اشاره به مناقصه ۳۰۰ دستگاه اورژانس موتوری گفت: در ۲ نوبت این مناقصه برگزار شده و متاسفانه هیچ شرکت در این مناقصه شرکت نکرد که امیدواریم در مناقصه سوم حضور پیدا کنند.

رییس سازمان اورژانس کشور گفت: استان یزد هم با توجه به بافت تاریخی آن امکان تردد آمبولانس های اورژانس در این بافت وجود ندارد و خدمات با اورژانس موتوری صورت می گیرد.

میعادفر ضمن قدردانی از فعالیت ها و اقدامات اورژانس استان یزد افزود: اورژانس این استان در موضوع فرایند بخشی اعتبارات، رتبه برتر را کسب کرده است.

تاکید استاندار یزد بر آموزش فوریتهای پزشکی به شهروندان

استاندار یزد هم در این نشست با بیان اینکه نیروهای اورژانس از مقدس ترین نیروها هستند گفت:این نیروها سربازان گمنام عرصه سلامت هستند.

مهران فاطمی با اشاره به اینکه شعار دولت سیزدهم مردمی سازی و مشارکت دادن مردم در تصمیم گیریها و تصمیم سازی ها است افزود: آموزش‌ فوریت‌های پزشکی به عموم مردم یک ضرورت و نکته طلایی است.

استاندار یزد گفت: متوسط سواد مردم در حوزه سلامت و آموزه‌های بهداشتی در دنیا بیش از ۷۰ درصد است، این رقم در کشورمان کمتر از ۱۰ درصد است بنابراین اگر مردم ابتدایی‌ترین آموزه‌ها در این حوزه را فرا بگیرند شاهد کاهش حجم فعالیت‌های سازمان اورژانس خواهیم بود و در این رابطه با ایجاد همیار اورژانس همانند طرح همیار پلیس می‎توان تحول بزرگی رقم زد.

فاطمی با اشاره به حضور به موقع عوامل اورژانس در حوادث و انتقال مجروحان به مراکز درمانی در زمان طلایی گفت: متاسفانه در اورژانس بیمارستانی مرگ و میرها زیاد است که باید در این زمینه هم توجه ویژه ای شود که زحمات همکاران این بخش هم دچار مشکل نشود.

وی ضمن قدردانی از خانواده های نیروهای اورژانس تصریح کرد: جنس کار عوامل اورژانس به نحوی است که باید همگی، قدردان خانواده ‎های این قشر بود.

سی و نهمین همایش روسای سازمان‌های اورژانس کشور با حضور ۶۴ مدیر اورژانس پیش بیمارستانی از دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور در یزد آغاز و به مدت ۲ روز ادامه دارد و در آن در زمینه مسائل مختلف اورژانس بحث و تبادل نظر می شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.