رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: ۳۱۷ گروه جهادی در بقاع متبرکه فعال هستند و فعالیت‌های خوداشتغالی، فرهنگی و اجتماعی انجام می‌دهند.

رئیس سازمان اوقاف: ۳۱۷ گروه جهادی در بقاع متبرکه فعالیت می‌کنند

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه ظهر امروز در آیین بزرگداشت امامزادگان و بقاع متبرکه که در آستان امامزاده عبدالله شهرری برگزار شد، اظهار کرد: امامزادگان چراغ‌های روشنی هستند که باید در لوای آنها قرار بگیریم، باید از بقاع متبرکه پاسداری بیشتری کنیم و در جهان خود را با این امامزادگان معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه امامزاده عبدالله در نشر معارف الهی موثر بوده و در گذشته محل دفن اموات تهرانی‌ها همین مکان بوده است، گفت: در ایام دهه کرامت که از سالروز ولادت حضرت معصومه(س) تا سالروز میلاد امام رضا(ع) است، با ویژه برنامه‌های متنوعی در بقاع متبرکه فضا را عطرآگین می‌کنیم و در روز پنجم ذی القعده نیز آیین بزرگداشت بقاع متبرکه را گرامی می‌داریم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه ۸۷۶۷ بقعه در کشور موجود است، افزود: ۶۶۰۰ امامزاده از لحاظ نسلی با خانواده عصمت و طهارت نسبت دارند و ۳۹ پیامبر در ۳۴ بقعه در ایران مدفون هستند.

حجت‌الاسلام خاموشی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب که فرمودند امامزادگان باید قطب فرهنگی و اجتماعی باشند، تصریح کرد: طی چهار سال‌ اخیر مراکز افق را در بقاع متبرکه راه اندازی کردیم که در این مراکز فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و قرآنی انجام می‌شود.

وی با اشاره به تامین غذای گرم برای ضعفا در برخی بقاع متبرکه ازجمله امامزاده عبدالله، ادامه داد: در قالب خدمات اجتماعی، طی مدت شیوع کرونا بیش از 2 میلیون و 500 هزار بسته معیشتی تهیه و در اختیار نیازمندان قرار گرفته است و «قرار دوازدهم» هر ماه با تهیه و توزیع بسته‌های حمایتی دربقاع متبرکه اجرا می‌شود.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه ۳۱۷ گروه جهادی در بقاع فعال هستند، افزود: حدود ۸۰۰ بقعه شاخص داریم که در حیاط‌های آنها فعالیت‌های دینی و مذهبی و خوداشتغالی انجام می‌شود و مراکز قرآنی مانند کرسی‌های تلاوت، حلقه‌های حفظ و مجموعه‌های تفسیر فعالیت دارند.

حجت‌الاسلام خاموشی با بیان اینکه ۵۰ هزار نفر خادم افتخاری در بقاع خدمت می‌کنند، عنوان کرد: تربیت نخبگان نسل جوان از جمله برنامه‌های بقاع است که برای این منظور در سال جاری مسابقات فرهنگی برای رده سنی 15 تا 22 سال در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به برپایی کرسی‌های بیان مفاهیم توسط علما در بقاع، اضافه کرد: پیشنهاد احداث حوزه های علمیه و مدارس معارف نیز در جوار بقاع مطرح شده و تلاش داریم ۲ هزار بقعه متبرکه با ظرفیت عظیم و نقطه کانونی در فعالیت‌های جهادی رونق بیشتری داشته باشند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.