۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۸
کد خبر: 875966

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در بدو پیروزی انقلاب اسلامی نرخ متوسط امید به زندگی حدود ۵۲ سال بوده است؛ امروز نرخ امید به زندگی برای مردان ۷۵ سال و برای بانوان ۷۸ سال بوده که این امر نشانگر توجه به نظام سلامت، سیستم تغذیه است.

نرخ امید به زندگی ؛مردان ۷۵ بانوان ۷۸ سال

به گزارش قدس آنلاین، سید صولت مرتضوی در همایش سراسری مدیران و کارگزاران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر که پیش از ظهر امروز در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد، اظهار کرد: باید از منابع درآمدی صندوق صیانت کنیم که تا نسبت پشتیبانی و عدم نیاز به سایر منابع محقق شود ضمن اینکه دولت تکالیف و تعهداتی دارد.

وی گفت: نظام جامع تامین اجتماعی یکی از حقوق مردم مخصوصا بیمه برای روستائیان، عشایر و کشاورزان است، اگر بخواهیم این نظام را با استانداردهای بین‌المللی محک بزنیم یکی از پیشتازترین نظام‌های تامین اجتماعی است، این سخن به روایت تاریخ و آمار داخلی و بین‌المللی است.

مرتضوی ادامه داد: در بدو پیروزی انقلاب اسلامی نرخ متوسط امید به زندگی حدود ۵۲ سال بوده است؛ امروز نرخ امید به زندگی برای مردان ۷۵ سال و برای بانوان ۷۸ سال بوده که این امر نشانگر توجه به نظام سلامت، سیستم تغذیه است.

وزیر رفاه خاطرنشان کرد: پیش از این حلقه مفقوده در رابطه با بیمه اجتماعی عشایر و روستائیان وجود داشت که از چندین سال پیش این امر آغاز شد و در کنار توجه به بیمه کارگران، قالیبافان و رانندگان به این موضوع توجه ویژه‌ای قرار گرفت بر اساس گزارش‌هایی که همکاران در این صندوق ارائه کرده‌اند این صندوق نزدیک به یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر بیمه‌شده اصلی دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.