فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: یک قلاده میمون "رزوس"، یک قطعه قرقاول و هفت قطعه کبک در مشهد توسط نیروهای این یگان طی یک ماموریت برنامه‌ریزی شده کشف و ضبط شد.

یک قلاده میمون و چند قطعه پرنده وحشی در مشهد کشف شد

به گزارش قدس خراسان، ابوالفضل شعبانی اظهار کرد: طی رصد فضای مجازی و اطلاعات رسیده از سوی دوستداران حفاظت محیط زیست استان و با همکاری یگان حفاظت محیط زیست شهرستان مشهد، یک قلاده میمون وحشی، یک قطعه قرقاول و هفت قطعه کبک وحشی از قاچاقچیان حیات وحش، کشف و ضبط شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی با بیان اینکه با این فروشنده و قاچاقچیان حیات وحش به صورت نامحسوس و در قالب خریدار قرار گذاشته شد، بیان کرد: در محل قرار مشاهده شد که فروشنده در زیرزمین یک پرنده فروشی، اقدام به نگهداری و فروش یک قلاده میمون و هفت قطعه کبک می نماید، که سریعاً گونه ها ضبط و متخلفین دستگیر شدند.

وی بیان کرد: طی همین ماموریت در همان منطقه یک قطعه قرقاول وحشی کشف و ضبط و پرونده قضایی برای این متخلفین تشکیل و به مراجع قضایی ارجاع داده شد.

شعبانی اظهار کرد: میمون وحشی ضبط شده، تا زمان تعیین تکلیف به باغ وحش وکیل آباد مشهد تحویل داده شد و دیگر گونه ها پس از بررسی کارشناسان حیات وحش در صورت بومی بودن، پس از اطمینان از سلامتی در محل زیستگاه خود رهاسازی می شوند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.