رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اعلام کرد: امکان بارگذاری‌های فرهنگی در امامزاده عبدالله(ع) شهرری با توجه به حیاط‌های متکثر وجود دارد و این بقعه می تواند به قطب فرهنگی منطقه تبدیل شود.

حجت الاسلام خاموشی: امامزاده عبدالله(ع) به قطب فرهنگی ری تبدیل شود

به گزارش قدس انلاین، حجت الاسلام خاموشی با حضور در همایش تجلیل و بزرگداشت بقاع متبرکه که به مناسبت دهه کرامت با حضور جمعی از مسئولان در آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع) شهرری برگزار شد، گفت: در دریای پرتلاطم دنیای امروز برای رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی باید نسبت به اهل بیت (ع) محبت و معرفت داشته باشیم.

وی افزود: امام‌زاده عبدالله (ع) در شهرری زحمات زیادی برای ترویج مذهب شیعه و نشر معارف اهل بیت (ع) متحمل شد و توانست به نقطه‌ای کانونی تبدیل شود پس باید در راه پاسداشت زحمات این بزرگواران کوشا باشیم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با تأکید بر ظرفیت بزرگ و کاربردی مقدس ۲ هزار بقعه شاخص برای توسعه خدمات گفت: در امامزاده عبدالله (ع) شهرری با توجه به حیاط‌های متکثر امکان بارگذاری‌های فرهنگی و تبدیل این بقعه به قطب فرهنگی منطقه وجود دارد.

وی با اشاره به فرمایشی از رهبر معظم انقلاب در خصوص امامزادگان، مبنی بر اینکه امامزادگان باید قطب فرهنگی و اجتماعی باشند، بیان کرد: بر همین اساس ما مراکز افق را در قالب طرح‌های اجتماعی، فرهنگی و قرآنی در امامزادگان برنامه ریزی و راه اندازی کردیم.

حجت‌الاسلام خاموشی ادامه داد: باید در امامزادگان مراکزی به عنوان مضیف خانه راه اندازی شود که در زمینه اهدای غذای گرم به فقرا فعالیت داشته باشند.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش گفت: مدافعان حرم به تأسی از حفظ حرم امام حسین (ع) توسط حضرت زینب (س) با هدف جلوگیری از صدمه بر مضجع شریف و دفاع از حریم حرم حضرت زینب (ع) می‌روند و در زمان شهادت به ائمه متوسل می‌شوند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه اظهار داشت: امامزادگان از خاندان عصمت و مانند انواری در شب‌های تار هستند که ما در لوای آن‌ها قرار می‌گیریم، اما از آنجا که این انبیا و اولیا در نزد خداوند عزیز هستند، در دهه کرامت می‌خواهیم فضای جامعه را عطرآگین کنیم.

حجت الاسلام خاموشی با اشاره به خدمات اجتماعی بقاع متبرکه ادامه داد: حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار بسته کمک معیشتی از ابتدای شیوع بیماری کرونا در قالب ویژه برنامه‌ها و آیین قرار دوازدهم بین نیازمندان توزیع شد.

این مسئول تأکید کرد: ۳۱۷ گروه جهادی در بقاع متبرکه فعال و خدمت می‌کنند و مراکز خوداشتغالی نیز در برخی مناطق فعال شده که در پی توسعه و رونق این حوزه هستیم.

حجت الاسلام خاموشی خاطرنشان کرد: همجواری با ۲ هزار امامزاده و بقعه شاخص، ظرفیت عظیمی است که حوزه‌های علمیه و مدارس معارفی می‌توانند از آن استفاده کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.