شعبه انجمن آثار و مفاخر فرهنگی به عنوان چهارمین استان با حضور رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در خراسان جنوبی به طور رسمی افتتاح شد.

انجمن آثار و مفاخر فرهنگی خراسان جنوبی راه‌اندازی شد

به گزارش قدس آنلاین، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی روز شنبه در نشست انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان که در دفتر استاندار برگزار شد گفت: شعبه انجمن آثار و مفاخر فرهنگی خراسان جنوبی امروز به عنوان چهارمین استان در کشور راه‌اندازی شد و رئیس این انجمن استاندار است.

علی فرخنده با بیان اینکه این انجمن در راستای بزرگداشت و معرفی مفاخر، عالمان و متفکران عرصه فرهنگ راه‌اندازی شد افزود: با توجه به فعال شدن جلسات شورای فرهنگ عمومی استان، امسال تمرکز بر تقویت هویت اسلامی، ایرانی است لذا همه برنامه‌های ما به این سمت سوق داده شده است و آخرین رویدادها در این زمینه رصد می‌شود.

وی گفت: خراسان جنوبی از ظرفیت‌های غنی فرهنگی برخوردار است که ممکن است اطلاع دقیقی از آن نداشته باشیم لذا تکلیف داریم تصویر درستی از خراسان جنوبی به خارج از استان مخابره کنیم.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان خراسان جنوبی با بیان اینکه وجود مفاخر بزرگ از شاخصه‌های این استان است ادامه داد: سلامت، استعداد و خلاقیت در حوزه منابع انسانی استان فوق‌العاده است.

وی با بیان اینکه در چند سال اخیر بزرگداشت مفاخر کمرنگ‌تر بوده است گفت: باید تصویر درستی از غنای تمدنی و فرهنگی خراسان جنوبی به خارج از استان ارائه شود و حمایت از گروه‌های مردمی در بزرگداشت مفاخر استان مورد تاکید است.

فرخنده اظهار داشت: امسال به صورت ویژه بزرگداشت مفاخر و پرداختن به آثار فرهنگی مفاخر استان در دستور کار است که بزرگداشت آیت الله اوحدی تیر امسال در شهر زهان برگزار خواهد شد و در بشرویه بزرگداشت استاد بدیع الزمان فروزانفر برگزار شده است.

انجمن آثار و مفاخر فرهنگی خراسان جنوبی راه‌اندازی شد

وی افزود: مراسم بزرگداشت شاعر آیینی و متعهد استان مرحوم استاد غلامحسین یوسفی (ناقوس) امشب در سالن ایثار بیرجند برگزار و سند هویتی این شاعر رونمایی می‌شود.

در این نشست تفاهم‌نامه‌ای بین انجمن آثار و مفاخر فرهنگی و استانداری خراسان جنوبی به منظور تحقق اهداف توسعه فرهنگی استان و معرفی بزرگان و مفاخر استان به امضا رسید.

بازشناسی و معرفی مفاخر فرهنگی استان، بازشناسی ظرفیت‌های مادی و معنوی استان در راستای توسعه فرهنگ‌محور، فراهم‌سازی مشارکت‌ مردمی در ترویج و الگوسازی مشاهیر و مفاخر برجسته، ارتقای هویت ملی و تلاش در جهت پیوندهای بین نسلی با بهره‌گیری از مآثر قدیم و معاصر ایران اسلامی، حفظ و احیای سنت‌ها و آیین‌های فکری و معنوی با تکیه بر ظرفیت‌های استانی از اهداف این تفاهم‌نامه است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.