رئیس مرکز تحقیقات پاتولوژی مولکولی سرطان مشهد گفت: بیش از ۱۰۰ طرح تحقیقاتی طی ۱۶ سال اخیر در موضوع سرطان در این مرکز انجام شده که بیش از ۹۰ درصد این طرح ها وارد حوزه‌های آموزش و درمان شده است.

۱۰۰ طرح تحقیقاتی ویژه سرطان در مشهد اجرا شد

به گزارش قدس خراسان به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، حسین آیت‌اللهی اظهار کرد: بیش از ۱۰۰ طرح تحقیقاتی طی ۱۶ سال اخیر در موضوع سرطان در این مرکز انجام شده که بیش از ۹۰ درصد این طرح ها وارد حوزه‌های آموزش و درمان شده و در حوزه بالین بسیار کارگشا بوده و باعث کمک به بهبود مبتلایان به این بیماری شده است.

رئیس مرکز تحقیقات پاتولوژی مولکولی سرطان مشهد افزود: پس از شیراز مشهد دومین شهر کشور در این زمینه است.

وی ادامه داد: در مرکز تحقیقات پاتولوژی مولکولی سرطان مشهد روی تمامی تست‌های مولکولی، پاتولوژی مولکولی و سایتوژنتیک در زمینه سرطان‌های خون و بافت‌های تو پر مانند پستان، رحم، پانکراس، روده بزرگ، تیروئید و مغز کار شده است.

آیت اللهی گفت: با توجه به متفاوت بودن نوع بیماری‌های ژنتیکی، نوع درمان سرطان‌ها نیز متفاوت است که در این راستا تحقیقات لازم متناسب با نیاز جامعه در مرکز تحقیقات پاتولوژی مولکولی سرطان مشهد انجام می‌شود تا اقدامات انجام شده با اثرپذیری مطلوب همراه باشد.

رئیس مرکز تحقیقات پاتولوژی مولکولی سرطان مشهد افزود: در این مرکز به جز موضوع درمان، در موضوعات پیش آگهی، پیشگیری، شیمی درمانی و دارو به‌خصوص در حوزه پیشگیری که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده هم کار شده است.

وی در خصوص مهمترین برنامه‌های سال ۱۴۰۲ مرکز تحقیقات پاتولوژی مولکولی سرطان مشهد گفت: اجرای پنل‌های تشخیصی بروز شده سرطان‌های خون و سرطان‌های بافت‌های توپر و تیروئید نیز برای امسال در مرکز تحقیقات پاتولوژی مولکولی سرطان مشهد هدفگذاری شده است و در نظر داریم به سمت درمان‌های هدفمند در حوزه سرطان گام برداریم.

آیت اللهی گفت: این مرکز تعامل‌ بسیارخوبی در سطوح ملی با دانشگاه های داخلی از جمله دانشگاه‌های تهران، شیراز، رشت و بابل در موضوعاتی همچون تست‌های موکولی، پاتولوژی مولکولی، سایتوژنتی و در حوزه بین‌الملل با تعدادی از داشگاه‌های آمریکا در زمینه تله‌پاتولوژی و مولکولار پاتولوژی دارد.

رئیس مرکز تحقیقات پاتولوژی مولکولی سرطان مشهد با تأکید بر این که مهمترین نیازهای حوزه‌ سرطان در تشخیص صحیح و به‌هنگام بوده گفت: ما معتقدیم که باید از زمان‌های طلایی در جهت تشخیص صحیح و درمان به‌موقع نهایت استفاده را کرد تا بتوانیم مشکل بیمار به سرعت و قبل از تشدید وضعیت بیماری برطرف شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.