معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی گفت: شاخص متوسط بیکاری این استان ۷.۳ درصد و میزان متوسط مشارکت ۴۳.۱ درصد گزارش شده است که از این منظر نیز خراسان رضوی بهترین عملکرد را در میان استانهای کشور به دست آورده است.

شاخص متوسط بیکاری خراسان رضوی ۷.۳ درصد است

به گزارش قدس خراسان، ابوالفضل چمندی اظهار کرد: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی گفت: رتبه اول اشتغال خالص کشور با ثبت رکورد ۱۰۵ هزار و ۹۷۳ نفر، بر اساس گزارش مرکز آمار به خراسان رضوی اختصاص یافته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی بیان کرد: گزارش‌ مرکز آمار کشور در خصوص وضعیت اشتغال در سال ۱۴۰۱، بر اساس ارزیابی اشتغال خالص بین استانهای کشور انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه پارسال ۲۶۸ هزارو ۳۸ اشتغال خالص در کشور به ثبت رسیده است، بیان کرد: این در حالی است که استان مازندران با ثبت ۴۷ هزارو ۷۹۷ نفر اشتغال خالص با اختلاف بسیار در جایگاه دوم کشوری قرار دارد.

چمندی ادامه داد: شاخص متوسط بیکاری این استان ۷.۳ درصد و میزان متوسط مشارکت ۴۳.۱ درصد گزارش شده است که از این منظر نیز خراسان رضوی بهترین عملکرد را در میان استانهای کشور به دست آورده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی به شاخص‌های اصلی سنجش وضعیت اقتصادی استانهای کشور اشاره و اظهار کرد: در این امر همراهی قوای اجرایی، تقنینی، قضایی، نظامی و انتظامی در کنار حمایت‌های بی دریغ ائمه جمعه استان و تمام جهادگرانی که در سنگر دستگاههای اقتصادی استان در حال خدمت به زائرین و مجاوران حضرت رضا (ع) هستند، به دست آمده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.