معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صنعت معدن و تجارت گیلان عنوان کرد: از ابتدای سال تاکنون یک هزار و ۳۰۰ واحد صنفی عرضه کننده مرغ در گیلان مورد بازرسی قرار گرفتند.

۱۸۰ پرونده تخلف عرضه مرغ در گیلان تشکیل شد

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا حسینیان  ارزش ریالی تخلفات این پرونده‌ها را ۶۸ میلیون تومان بیان کرد، گفت: پرونده‌های تخلف برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شده‌ است و بررسی ها حاکی از آن است که در سطح بازار بعد از آنکه قیمت مصوب مرغ هر کیلو ۷۳ هزار تومان اعلام شد گرانفروشی در برخی از شهرها گزارش شده است.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صنعت معدن و تجارت گیلان بیان داشت: در شهرستان‌های غرب و شرق گزارش‌هایی مبنی بر عرضه مرغ بالاتر از نرخ مصوب دریافت شد و آمار از سطح کشتارگاه‌ها و واحدهای صنفی توسط بازرسان معین استخراج شد.

وی تصریح کرد: بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان در سطح استان با هر واحد صنفی، زنجیره‌ای و هر کشتارگاهی که مرغ را بالاتر از قیمت مصوب در بازار عرضه کند برخورد می کنند و پرونده واحد صنفی به تعزیرات حکومتی ارسال می‌شود.

به گفته وی، کالاهای اولویت‌دار و اساسی مانند گوشت و مرغ و کالاهای تنظیم بازار شامل شکر، روغن، قند، چای و رب گوجه و تمامی مایحتاج اولیه خانوار در اولویت رسیدگی و بازرسی هاست.

حسینیان یکی دیگر از اهداف سازمان صنعت، معدن و تجارت را رصد موجودی و ورود و خروج کلیه کالاهایی که مشمول تبصره ۴ ماده ۱۸ می شوند از طریق سامانه جامع تجارت و سامانه انبارها عنوان کرد و افزود: این کالاها شامل لوازم خانگی، روغن موتور، لاستیک، طلا و جواهر، موبایل، شکر و روغن و سایر کالاهاست که براساس قانون تکلیف شده بازرسان نسبت به پایش و رصد آن از مبادی تولید و سطح عرضه اقدام کنند و درصورت مشاهده هرگونه تخلف پرونده تشکیل و به مراجع قضایی جهت صدور حکم ارسال کنند.

وی در بحث افزایش نرخ شکر بعنوان یکی از اقلام اساسی مورد نیاز مردم نیز گفت: قیمت شکر با اعلام کارخانه افزایش یافته است و همکاران صمت سعی دارند آرامش نسبی را در بازار حفظ کنند تا دلالان و مبتکران نتوانند از افرصت ایجاد شده سو استفاده کنند.

حسینیان ادامه داد: ما از مردم انتظار و تقاضا داریم در صورت مشاهده هرگونه تخلف در حوزه کالا و خدمات بویژه کالای اساسی در همه حوزه ها حتما به سامانه ۱۲۴ در تمام طول شبانه روز اعلام کنند. در سطح شهر رشت و بخش های تابعه هم بررسی هایی انجام می شود که در این راستا با توصیه مسئولان استان از ۳۱ اردیبهشت تا ۳ خرداد طرح ویژه نظارتی برای بخش سنگر اجرا شد.

وی اظهار کرد: در این طرح کلیه واحدهای صنفی فروشگاه‌های بزرگ، واحدهای میوه فروشی و خواربار مورد بازرسی قرار گرفت و بازرسان در ۲ شیفت صبح و عصر حدود ۲۳۲ واحد بازرسی و ۱۲۱ پرونده به ارزش ۶۸ میلیون تومان تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.