مدیر جهاد کشاورزی شهرستان صالح‌آباد گفت: متأسفانه میزان بارندگی طی سال جاری زراعی در صالح آباد تاکنون ۶۴میلیمتر بوده و نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۱۲۵میلیمتر بود، کاهش ۵۰ درصدی را تجربه می‌کند.

صالح‌آباد با شدیدترین خشکسالی دست و پنجه نرم می‌کند

به گزارش قدس خراسان، علیرضا آرمین اظهار کرد: متأسفانه میزان بارندگی طی سال جاری زراعی تاکنون ۶۴میلیمتر بوده و نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۱۲۵میلیمتر بود، کاهش ۵۰ درصدی را تجربه می‌کند که این امر سبب خشک شدن تعداد زیادی از قنات‌ها و نیز کاهش شدید آب سایر قنات‌ها و چاه‌های آب کشاورزی شده و این امر تولید محصولات کشاورزی را به شدت کاهش داده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان صالح‌آباد افزود: از طرفی این خشکسالی‌های بی‌رحم موجب شده مراتع طبیعی بسیار فقیر و مزارع دیم بدون محصول باشند که متأسفانه برآیند این موارد سبب شده دامداران هم قادر به پرداخت هزینه سنگین دامداری‌های خود نباشند و نه تنها دام پروار؛ بلکه دام مولد و بره‌های نارس را نیز بفروشند. برای گذران معاش روستاها را ترک کنند و برای کاریابی عازم شهرها شوند و بیم آن می‌رود که روستاها خالی از سکنه شوند.

وی تصریح کرد: مشکلات قطعی برق چاه‌های آب که همه ساله توسط شرکت برق چند ساعت در روز انجام می‌شود، سبب افت و کاهش شدید محصولات کشاورزی و افزایش هزینه‌های تولید و به تبع آن افزایش قیمت محصولات کشاورزی در بازار طی چند ماه آینده می‌شود.

خبرنگار: ابوالحسن صاحبی  

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.