معاون فرهنگی و اجتماعی استان مازندران از شناسایی و دستگیری فردی که در صفحه اینستاگرامی در غالب لوازم خانگی، ۵۰ میلیارد از شهروند گلوگایی کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

کلاهبرداری ۵۰ میلیاردی لوازم خانگی در اینستاگرام

به گزارش قدس آنلاین، سیدجعفر ساداتی معاون فرهنگی و اجتماعی استان مازندران از شناسایی و دستگیری فردی که در صفحه اینستاگرامی در غالب لوازم خانگی، ۵۰ میلیارد از شهروند گلوگایی کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

وی افزود: شخصی به پلیس فتا شهرستان گلوگاه مراجعه و مدعی شد از طریق یک صفحه اینستاگرامی در پوشش فروش لوازم خانگی تحت عنوان کسب و کار مجازی با ترفند پرداخت بیعانه از وی کلاهبرداری شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران ادامه داد: شاکی در ادامه اظهارات خود گفت، در فضای مجازی به دنبال خرید لوازم خانگی برای خود بودم که در یک صفحه اینستاگرامی تبلیغی با یک پیج کاری مشاهده و بدون بررسی هویت گردانندگان صفحه مذکور مبلغی جهت خرید برای آنها واریز کردم اما بلافاصله پس از واریز وجه، شماره ام را بلاک کرده و دیگر پاسخی دریافت نکردم وکالایی ارسال نشد.

ساداتی بیان کرد: کارشناسان پلیس فتا پس از انجام اقدامات تخصصی عامل اصلی این صفحه اینستاگرامی را شناسایی و دستگیر کردند.

وی افزود: با بررسی پرونده و در جریان گذاشتن تشریفات قضائی ناشی از ارتکاب جرم سایبری؛ متهم مبلغ ۵۰ میلیارد ریال به حساب شاکی پرونده منتقل کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران با اشاره به اینکه متهم از کلاهبرداران صفحه اینستاگرامی بوده که با همین ترفند اقدام به کلاهبرداری از کاربران می‌کرد به شهروندان توصیه کرد: فریب ظاهر زیبا و پر رنگ و لعاب صفحات اینستاگرامی را نخورید و خرید های خود را فقط از فروشگاه‌های معتبر و دارای مجوز و یا سایت و بسترهای رسمی آنها در فضای مجازی انجام دهید.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.